pureabmarket pureabmarket .

pureabmarket

مواد تشكيل دهنده فيلترهاي تصفيه آب

مواد تشكيل دهنده فيلترهاي تصفيه آب

دستگاه تصفيه آب ۶ مرحله اي همان طور كه از اسمش مشخص است به وسيله ۶ فيلتر، فرايند تصفيه آب را انجام مي دهد. هر كدام از اين فيلترها وظيفه خاصي دارند و به عنوان مكمل يكديگر عمل مي كنند. كاربرد دستگاه تصفيه آب ۶ مرحله اي در خانه ها و دفاتر كار است. شركت هاي مختلفي اين دستگاه پرطرفدار را توليد مي كنند اما اگر قصد خريد دستگاه تصفيه آب ۶ مرحله اي را داريد حتما از نمايندگي هاي برندهاي معتبر آن را تهيه نماييد تا خيالتان بابت كيفيت، گارانتي و خدمات پس از فروش آن راحت باشد. در اين قسمت قصد داريم شما را با مراحل تصفيه آب در اين دستگاه ها آشنا كنيم.

فرايند دستگاه تصفيه آب

 كاربرد دستگاه تصفيه آب خانگي اين است كه مي تواند آلاينده هاي آب را از بين ببرد و ذرات معلق در آن را جذب نمايد. آنچه كه در خروجي يك دستگاه تصفيه آب مشاهده مي شود، آبي بدون رنگ و مزه و كاملا شفاف و بهداشتي است. تصفيه آب موجب مي شود تا آب سالم در اختيار تمام اعضاي خانواده قرار گيرد. امروزه دستگاه هاي متنوع با قابليت هاي گوناگون براي تصفيه آب طراحي و به بازار عرضه شده اند. هر كدام از اين دستگاه ها داراي فيلترهاي مختلفي هستند كه در چند مرحله فرايند تصفيه آب را انجام مي دهند. دستگاه تصفيه آب ۶ مرحله اي يكي از دستگاه هاي پرطرفدار است كه راندمان بالايي در از بين بردن آلودگي ها و سالم سازي آب آشاميدني دارد. در ادامه در مورد فرايند تصفيه آب در دستگاه تصفيه ۶ مرحله اي صحبت خواهيم نمود.

مراحل دستگاه تصفيه آب

يكي از دغدغه هاي بهداشتي در زندگي امروز، كيفيت آب آشاميدني است. آبي كه بتوان با خيال راحت نوشيد و در پخت غذا از آن استفاده كرد. اگر بخواهيم مقايسه اي در خصوص كيفيت آب كنوني با كيفيت آب در گذشته داشته باشيم به طور حتم، شرايط بهتر شده است اما باز هم در بعضي نقاط كشور، مناطقي هستند كه آب آشاميدني سالم و بهداشتي ندارند و فرايند تصفيه آب به درستي انجام نمي شود. آب اين مناطق ممكن است داراي طعم و مزه نامطلوب بوده و حتي كدر باشد. از طرف ديگر بسياري از آلودگي هاي موجود در آب با چشم ديده نمي شوند يا طعم خاصي ندارند اما براي سلامتي انسان بسيار مضر هستند و موجب ابتلاي انسان به بيماري هاي گوناگون مي گردند. اينجاست كه خريد و نصب دستگاه تصفيه آب امري ضروري مي شود.

مرحله اول

در اين مرحله از فرايند تصفيه آب، از قسمت ورودي دستگاه، آب وارد يك فيلتر مي شود كه به آن فيلتر پروپيلن مي گويند. ميزان فشردگي اين فيلتر ۵ ميكرون است و ذرات بزرگتر از ۵ ميكرون را به خود جذب مي كند. ذرات ريز شن و ماسه، گل و لاي يا براده هاي آهن نمي توانند از اين فيلتر عبور كنند. فيلتر پروپيلن بايد هر سه تا شش ماه يكبار تعويض شود. هنگام خريد فيلتر به كشور سازنده آن توجه كنيد. فيلترهاي چيني داراي پايين ترين كيفيت هستند ولي فيلترهاي آمريكايي كيفيت بالايي دارند. به همين دليل قيمت فيلتر دستگاه تصفيه آب چيني ارزان تر از نوع آمريكايي است.

مرحله دوم

در دستگاه تصفيه آب ۶ مرحله اي، در مرحله دوم از فرايند تصفيه آب به يك فيلتر كربني مي رسيم كه مي تواند مواد شيميايي مثل آفت كش ها، كلر و همچنين بوي نامطبوع آب را از بين ببرد. نوع فيلتر كربني كه در اين مرحله از فرايند تصفيه آب استفاده مي شود مهم است. برخي از آن ها از نوع معمولي يا زغال سنگي هستند و برخي ديگر از پوسته نارگيل ساخته مي شوند. همين مسئله روي قيمت فيلتر دستگاه تصفيه آب تاثير مي گذارد.

مرحله سوم

در اين مرحله از فرايند تصفيه آب بعضي از دستگاه ها از فيلتر پست كربن يا بلاك و برخي ديگر از فيلتر سراميكي استفاده مي كنند. اگر فيلتر از نوع كربني باشد از جنس پوست نارگيل ساخته شده است. اين مرحله به نوعي تكميل كننده مراحل اول و دوم مي باشد. اگر ذرات معلق يا مواد شيميايي از دو فيلتر قبلي عبور كرده باشند، در اين مرحله جذب مي گردند و جلوي ورود آن ها به فيلترهاي بعدي گرفته مي شود. طول عمر اين فيلتر با توجه به كيفيت آن متنوع است اما معمولا بايد پس از يكسال تعويض گردد. از طرف ديگر هرچه كيفيت فيلتر بهتر باشد، قيمت آن نيز بالاتر مي رود.

مرحله چهارم

در دستگاه تصفيه آب ۶ مرحله اي، مهم ترين قسمت همين مرحله چهارم از فرايند تصفيه آب است. اگر دستگاه تصفيه آب از نوع اسمز معكوس باشد، در اين مرحله به يك فيلتر ممبران مي رسيم. در غير اينصورت جنس فيلتر ممكن است سراميكي يا ماده ديگري باشد. دستگاه تصفيه آب اسمز معكوس، قيمت بالاتري نسبت به مدل هاي ديگر دستگاه تصفيه آب ۶ مرحله اي دارد. فيلتر ممبران موجود در اين دستگاه داراي فشردگي 0.0001 ميكرون است يعني فقط مولكول هاي آب مي توانند از آن عبور كنند و هيچ آلودگي يا ذره معلق ديگري نمي تواند خود را به طرف ديگر فيلتر برساند. به همين دليل عبور آب از اين مرحله با استفاده از پمپ صورت مي گيرد. قيمت فيلتر دستگاه تصفيه آب اگر از نوع فيلتر ممبران باشد، گران تر از ديگر فيلترهاست.

مرحله پنجم

در اين مرحله از فرايند تصفيه آب، يك فيلتر كربن خطي وجود دارد. علت قرار گرفتن اين فيلتر در دستگاه تصفيه آب ۶ مرحله اي اين است كه اگر مواد شيميايي در آب باقي مانده باشد يا آب داراي بوي نامطبوع باشد، با عبور از اين فيلتر، سالم سازي شده و مواد شيميايي و بوي نامطبوع آن از بين برود.

مرحله ششم

در مرحله آخر از فرايند تصفيه آب به يك فيلتر قليايي كننده آب يا بيو سراميك مي رسيم. در اين مرحله، pH آب به گونه اي تنظيم مي شود كه براي بدن مفيد باشد. براي اين كار ممكن است از روش طبيعي استفاده شود يعني قرار دادن فيلترهاي بيو سراميك بر سر راه آب يا از فيلترهايي كه داراي صفحات الكتريكي هستند استفاده گردد. بنابراين قيمت فيلتر دستگاه تصفيه آب در اين مرحله بستگي به نوع فيلتر بكار گرفته شده دارد. البته برخي از دستگاه هاي تصفيه آب ممكن است به جاي اين فيلتر از فيلتر UV استفاده كنند كه مي تواند با اشعه فرابنفش كليه ميكروب ها و ويروس ها را از بين ببرد.

معرفي انواع فيلتر آب تصفيه كن و جنس آنها

 در فرايند تصفيه آب از فيلترهاي مختلفي در دستگاه هاي خانگي استفاده مي شود. در اين قسمت مي خواهيم شما را با انواع فيلتر آب تصفيه كن و موادي كه در ساخت آن ها استفاده مي شود، آشنا كنيم.

فيلتر پروپيلن يا PP

در ساخت اين نوع فيلتر از الياف پروپيلن استفاده مي شود. فيلتر PP دو نوع يك ميكروني و پنج ميكروني دارد كه معمولا از نوع ۵ ميكروني آن در مرحله اول فرايند تصفيه آب استفاده مي گردد. يك كاربرد دستگاه تصفيه آب فيلتر كردن ذرات معلق است. اين نوع فيلتر مانع از عبور گل و لاي، زنگال آب و كليه رسوباتي كه اندازه آن ها بزرگتر از ۵ ميكرون است مي گردد. مي توان گفت فيلتر پروپيلن به نوعي از فيلتر ممبران كه يكي از مهمترين فيلترهاي دستگاه تصفيه آب ۶ مرحله اي است محافظت مي كند. زمان تعويض اين فيلتر هر شش ماه يكبار است اما مناطقي كه ميزان گل و لاي و رسوبات در آب بيشتر است، بايد زودتر نسبت به تعويض فيلتر پروپيلن اقدام نمايند.

فيلتر كربن پودري يا گرانول

در ساخت اين نوع فيلتر از كربن پودري يا گرانوله استفاده مي شود. كربن پودري مي تواند سطح تماس بيشتري با آلاينده ها داشته باشد و آن ها زودتر را ازبين ببرد. اين فيلتر به دليل ظرفيت بالايي كه براي جذب آلودگي ها دارد، از قابليت فعال سازي مجدد برخوردار است. نحوه عملكرد فيلتر كربني در فرايند تصفيه آب به اين صورت مي باشد كه وقتي ذرات آلاينده با ذرات زغال فعال شده تماس پيدا مي كنند، اين ذرات در شبكه زغال متخلخل پخش مي گردند و در اين شبكه گرفتار مي شوند و تشكيل يك پيوند برگشت ناپذير مي دهند. فيلتر كربن باعث مي شود تا كلر موجود در آب حذف شود و آسيبي به فيلتر ممبران نرسد. زيرا كلر مي تواند بر عملكرد فيلتر ممبران تاثير منفي بگذارد و كارايي آن را كاهش دهد. همچنين آلاينده هايي نظير آفت كش ها و شوينده ها با فيلتر كربن نابود مي شوند. طعم و بوي ناخوشايند آب نيز در هنگام عبور از اين فيلتر از بين مي رود. اين فيلتر بايد هر شش ماه يكبار تعويض گردد.

فيلتر كربن بلاك يا كربن تكه اي

اين فيلتر نيز از تكه هاي كربن ساخته شده و عملكرد آن شبيه فيلتر كربن پودري يا گرانوله است و مي توان گفت فيلتر كربن بلاك به نوعي مكمل فيلتر قبلي است. در فرايند تصفيه آب اگر ذراتي در فيلتر كربن پودري حذف نشده باشند، در اين فيلتر از بين مي روند و آبي شفاف و بدون مزه، وارد فيلتر ممبران مي شود. زمان تعويض فيلتر كربن بلاك هر شش تا دوازده ماه يكبار است و اگر اين كار ديرتر انجام شود ممكن است كربن در آب آزاد شود و باعث آلودگي آن گردد.

فيلتر ممبران

اين نوع فيلتر از چند لايه ورقه هاي فيلم يا به اصطلاح غشا تشكيل شده كه به دور يك لوله پلاستيكي پيچيده شده اند. مكانيزم عملكرد فيلتر ممبران در فرايند تصفيه آب به گونه اي است كه فقط آب خالص مي تواند از آن عبور كند. منافذ اين فيلتر به اندازه 0.0001 ميكرون هستند و براي عبور آب حتما بايد از پمپ استفاده شود. بنابراين حتي كوچكترين ذرات هم نمي توانند از آن عبور كنند. فيلتر ممبران در دستگاه تصفيه آب اسمز معكوس بكار گرفته مي شود. عمر مفيد اين فيلتر بين يك تا دو سال است كه بستگي به كيفيت آب ورودي آن دارد.

فيلتر كربن اكتيو

در فرايند تصفيه آب، خروجي فيلتر ممبران، دبي بسيار كمي دارد و نمي توان آن را به نازل آب وصل نمود. براي حل اين مشكل، در كنار دستگاه تصفيه آب يك مخزن نصب مي شود كه خروجي فيلتر ممبران وارد آن شده و از آنجا بوسيله پمپ به نازل آب هدايت مي گردد. اما به دليل اينكه ممكن است آب ذخيره شده در منبع كمي بو بگيرد، از فيلتر كربن اكتيو استفاده مي شود تا اين بوي احتمالي را از بين ببرد. همانطور كه از اسمش پيداست، مواد تشكيل دهنده اين فيلتر پودر كربن فعال مي باشد و وظيفه حذف مزه و بو را در فرايند تصفيه آب بر عهده دارد.

فيلتر قليايي

ميزان pH مناسب آب براي بدن انسان عددي بين ۸ تا ۹.۵ است. در فرايند تصفيه آب از pH كاسته مي شود و بنابراين لازم است تا به اندازه استاندارد بازگردد. فيلتر قليايي براي همين كار تعبيه مي شود. در داخل اين فيلتر مواد معدني وجود دارد كه باعث بالا رفتن pH آب مي گردند و آن را به حد استاندارد مي رسانند. هنگامي كه آب از اين فيلتر عبور مي كند، مواد معدني فيلتر قليايي با آب مخلوط شده و آب را به اندازه اي كه براي بدن مفيد باشد، قليايي مي كند.

خريد فيلتر تصفيه آب

 يكي از اجزاي اصلي دستگاه تصفيه آب، فيلترها هستند كه آلاينده هاي موجود در آب را به خود جذب مي كنند و مانع از عبور آن ها مي شوند. اما اين فيلترها پس از مدتي بايد تعويض گردند زيرا ذرات معلق در آب و انواع آلودگي هاي ديگر منافذ آن ها را مي بندند و پس از آن، ديگر كارايي لازم را ندارند. بدين ترتيب فرايند تصفيه آب به درستي انجام نمي گردد و آب خروجي از دستگاه كيفيت مناسبي نخواهد داشت. زمان تعويض فيلترها به ميزان املاح، سختي، ذرات معلق و آلودگي هاي موجود در آب بستگي دارد. همچنين ميزان مصرف آب نيز مي تواند از عمر فيلترها بكاهد. معمولا توصيه مي شود كه فيلترهاي اول تا سوم را به ترتيب پس از سه، شش و دوازده ماه تعويض كنيد تا هميشه آبي سالم و گوارا داشته باشيد. همچنين عمر مفيد فيلتر ممبران بين يك تا دو سال متغير است.

براي خريد فيلتر تصفيه آب بهتر است به سراغ نمايندگي هاي معتبر فروش دستگاه تصفيه آب برويد. زيرا اين نمايندگي ها، فيلتر اصلي و اورجينال اين دستگاه ها را در اختيار دارند. خريد فيلتر تصفيه آب از فروشگاه هاي متفرقه توصيه نمي شود زيرا مي تواند به سلامتي شما آسيب برساند. اگر فيلتر كيفيت مناسبي نداشته باشد، آب را به درستي تصفيه نمي كند و آلودگي هاي موجود در آن را از خود عبور مي دهد و سلامتي شما با نوشيدن اين آب به خطر مي افتد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۶:۱۷ توسط:pureabmarket موضوع:

صفر تا صد فرآيند اسمز معكوس و كاربرد آن

صفر تا صد فرآيند اسمز معكوس و كاربرد آن

فرآيند اسمز معكوس در دستگاه هاي تصفيه آب خانگي كوچك گرفته تا تصفيه خانه هاي بزرگ صنعتي كه براي اين منظور طراحي و ساخته شده اند، استفاده مي شود. جهت بكارگيري فرآيند اسمزمعكوس در تصفيه آب نياز به يك يا چند فيلتر داريم. اين فيلتر، فيلتر ممبران ناميده ميشود. البته براي عملكرد بهتر دستگاه هاي تصفيه آب كه از فرآيند اسمز معكوس استفاده مي كنند، لازم است آب ورودي به سيستم، ابتدا مرحله پيش تصفيه را به منظور كاهش ميزان غلظت املاح بگذراند. براي اين منظور ابتدا آب وارد حوضچه هايي مي شود و تا جايي كه ممكن است، املاح، رسوبات، لجن و ... آن ته نشين شده و آب زلال وارد سيستم شود. در اين مرحله ph آب تنظيم و با استفاده از كلر و ساير مواد ضد عفوني كننده، ميكروب هاي آن كشته مي شود.

كاربرد فرآيند اسمزمعكوس در تصفيه آب

لازم به ذكر است، پديده اسمز به صورت طبيعي در ريشه گياهان، كليه انسان ها و ساير حيوانات، تبادلات املاح و يون هاي معدني در آب هاي زيرزميني و ... انجام مي شود. وقتي دو محلول با غلظت املاح و يون هاي نا برابر با استفاده از يك غشاي نيمه تراوا در مجاور يكديگر قرار گيرند، آب از محلول با غلظت كمتر به سمت محلول با غلظت بيشتر جريان يافته و آن را رقيق تر مي نمايد. در پديده اسمز طبيعي، املاح موجود در آب با غلظت املاح بيشتر وارد آب با غلظت املاح كمتر شده و اين فرآيند، موجب انتقال مواد مغذي در طول ساقه گياه يا تصفيه خون انسان در كليه ها و ... مي شود.

در مقابل، در فرآيند اسمز معكوس با اعمال فشار مصنوعي به آب از طريق پمپ، و عبور آن از فيلتر ممبران كه از اليافي با اندازه يك تا پنج ميكرون تشكيل شده است، بسياري از املاح مضر براي سلامتي انسان، از آب گرفته مي شود. يكي از موارد تفاوت اسمز با اسمزمعكوس اين است كه پديده اسمز، بدون نياز به صرف انرژي و به صورت طبيعي رخ مي دهد، در صورتي كه پديده اسمز معكوس نيازمند صرف انرژي (از طريق پمپ آب فشار قوي) است. جالب است بدانيد يكي از عواملي كه ممكن است باعث بروز بيماري فشار خون در افراد شود، برهم خوردن تعادل يوني در دو طرف غشاي سلولي و حجم مايع وريدي و در نتيجه فشار اسمزي خون آنها است.

فرآيند تصفيه آب اسمز معكوس

در اين مرحله آب به فيلتر ممبران رسيده و با فشار زياد از آن عبور داده مي شود و طي اين فرايند، املاحي كه بين يك تا 5 ميكرون قطر داشته و بخش زيادي از سختي و شوري آب به خاطر آن ها است، حذف مي گردند و اصطلاحاً، آب شيرين مي شود. آبي كه تا اين مرحله به دست آورده ايم، ممكن است بوي نامطبوعي داشته يا رنگ زلالي نداشته باشد، براي حذف اين مشكل، آب را از دو الي سه فيلتر ديگر نيز عبور مي دهند. مثلاً اگر آب براي مصرف در صنايع مورد نياز باشد، نيازي به اعمال مراحل بيشتر نيست و مي توان از اين آب در صنعت فولاد، توليد مصالح ساختماني و ... بهره برد. اما اگر بخواهيم اين آب را در توليد مواد غذايي، پرورش ماهي، مرغداري، كشاورزي و ... به كار ببريم مي توانيم با توجه به درجه حساسيت محصول توليدي، از فيلتر هاي كربني، يوني و ... براي بهبود كيفيت آب مورد نظر بهره ببريم. از آب توليد شده با فرآيند اسمز معكوس مي توان در كشاورزي، دامپروري، تامين آب مورد نياز كارخانجات، تامين آب مورد نياز نيروگاه ها، صنايع معدني، توليد فلزات از جمله فولاد و ... استفاده نمود. محصولات مبتني بر فرآيند اسمز معكوس در تصفيه آب كاربرد گسترده اي دارد.

دستگاه تصفيه آب اسمز معكوس خانگي

 خريد تصفيه آب اسمز معكوس براي منزل يك تصميم هوشمندانه است. زيرا با توجه به افزايش روز افزون جمعيت شهرنشين و نياز به منابع آب بيشتر، مديران شهري مجبور به تهيه آب بهداشتي براي شهروندان هستند. از طرفي، اين شبكه از بخش هاي مختلفي تشكيل شده است و آلودگي ها و املاح، مي توانند در هر يك از مراحل توليد تا انتقال آب شرب شهري، وارد شبكه شده و به منازل ما راه يابد. همچنين با توجه به فرسودگي شبكه انتقال آب و وجود شكستگي و رسوب و زنگ زدگي در لوله ها، بهتر است آب ورودي به ساختمان، جهت آشاميدن يا استفاده در پخت و پز يك بار ديگر هم تصفيه شود. هر چند استفاده مستقيم از آب شهري براي بدن مضر نيست، اما خريد تصفيه آب اسمز معكوس و نصب آن در خروجي آب مصرفي خانوار، يكي از راه هاي ارتقاء سلامتي و كيفيت زندگي است. نكات قابل توجه هنگام اقدام جهت خريد تصفيه آب اسمز معكوس كه با برند هاي متنوعي مانند سي سي كا، آكوا پرو، سافت واتر و ... در بازار موجود اند، به اين شرح است:

خريد محصولات برند هاي معتبر، به جاي محصولات متفرقه و فاقد اصالت و استاندارد:

با توجه به استقبال روز افزون از دستگاه هاي تصفيه آب خانگي، تعداد زيادي برند متفرقه كه به صورت غير استاندارد در بازار موجود اند يا به صورت قاچاق وارد بازار مي شوند، مشاهده مي شود. لذا ضروري است براي خريد دستگاه تصفيه آب خانگي حتما برند هاي با سابقه و معتبر را مد نظر قرار داد. همچنين اگر برند نه چندان مطرحي را براي اين كار در نظر گرفته ايد، حتماً با كمك يك فرد خبره در اين زمينه، نسبت به بررسي مشخصات محصول و قابليت هاي آن اقدام نماييد.

خريد دستگاه تصفيه آب از فروشگاه هاي معتبر كه محصول فروخته شده را ضمانت مي نمايند:

با توجه به حجم كاري مداوم دستگاه هاي تصفيه آب خانگي، قطعاً اين دستگاه ها ممكن است با مشكل مواجه شوند. لذا خريد دستگاه هاي تصفيه آب خانگي از فروشگاه هايي كه اجناس خود را ضمانت مي نمايند، بسيار مهم است.

توجه به خدمات پس از فروش، امكان سرويس دستگاه يا تعويض قطعات مصرفي آن مانند فيلتر ها:

در صورت نياز به سرويس و نگهداري دستگاه تصفيه آب خانگي شما، آيا به راحتي به سرويس كار آن دسترسي داريد؟ يا اينكه قطعات مصرفي دستگاه شما به راحتي در بازار يافت مي شود؟

در نظر گرفتن ظرفيت آب خروجي دستگاه با توجه به ميزان مصرف و حجم آب مورد نياز:

يكي از دلايل فشار به دستگاه هاي تصفيه آب خانگي، انتخاب دستگاه ضعيف يا با قابليت كاركرد پايين و استفاده زياد از آن است. اين حجم كاري بالا، موجب استهلاك دستگاه و تخريب آن مي گردد.

نصب صحيح دستگاه تصفيه آب خانگي

با توجه اينكه دستگاه هاي تصفيه آب خانگي مجموعه اي منظم از قطعات مكانيكي و برقي هستند كه لازم است، مدت ها تحت فشار بالا به انجام وظيفه بپردازند، توصيه مي شود نصب دستگاه تصفيه آب خانگي و سرويس آن توسط تكنسين هاي كاربلد و با تجربه انجام شود تا از بوجود آمدن هرگونه اتصالي برق و وارد آمدن صدمه به دستگاه يا كاربر جلوگيري شود. همچنين اتصال صحيح و محكم ورودي و خروجي آب يكي از مهم ترين نكات، هنگام نصب دستگاه هاي تصفيه آب خانگي است. توصيه مي شود، جهت نصب دستگاه تصفيه آب خانگي و تعويض فيلتر هاي آن از خدمات شركت هاي مشاور استفاده شود.

كاربرد فرآيند اسمز معكوس در دستگاه هاي تصفيه آب خانگي چگونه است؟

فرآيند اسمز معكوس يكي از بخش هاي اصلي دستگاه هاي تصفيه آب خانگي را تشكيل مي دهد. معمولاً دستگاه هاي تصفيه آب خانگي، تصفيه آب را توسط سه فيلتر pp، udf و cto انجام مي دهند. در هر سه اين فيلتر ها، عبور آب با فشار زياد، از فيلتر هاي ممبران يا گرانول كربني و كربن فعال، موجب شكل گيري فرآيند اسمز معكوس و حذف برخي از مواد آلاينده يا ناخالصي هاي آب مي شود. دستگاه هاي تصفيه آب خانگي معمولا تصفيه آب را در شش مرحله انجام مي دهند. در مرحله اول آب وارد فيلتر پروپيلن شده و املاح سنگين تر آن توسط الياف موجود در اين فيلتر گرفته مي شود.

در مرحله دوم، آب وارد فيلتر كربني كه از پوسته طبيعي نارگيل تهيه شده، مي شود و علاوه بر جذب كلر مازاد آب، بوي نامطبوع آن حذف شده و رنگ آن نيز روشن تر مي شود. در فيلتر سوم، كه از كربن فشرده تري برخوردار است، نيترات، فسفات و اوره آب حذف مي شود. در مرحله چهارم ، آب با فشار زياد از يك فيلتر ممبران عبور داده شده و طي فرآيند اسمز معكوس سختي آب كاهش مي يابد. در مرحله پنجم، توسط فيلتر پست كربن، بوي نامطبوع آب را از بين برده و در نهايت، در مرحله ششم از مراحل كار دستگاه هاي تصفيه آب خانگي، يون ها و املاح معدني مفيد براي سلامتي بدن انسان به آب افزوده مي گردد. نكته قابل توجه در خريد و سرويس دستگاه هاي تصفيه آب خانگي كه از فرآيند اسمز معكوس براي تصفيه آب استفاده مي كنند، انتخاب فيلتر هاي استاندارد و تعويض به موقع آنها است. به عنوان يك راهنمايي عمومي و با ميزان مصرف معمولي يك خانوار چهار نفره، معمولاً هر شش ماه يكبار بايد اين فيلتر ها تعويض گردند و همچنين از طريق مشاهده رنگ فيلتر ها، مي توان به زمان مناسب براي تعويض اين فيلتر ها پي برد. لازم به ذكر است تمامي دستگاه هاي تصفيه آب خانگي از فرآيند اسمز معكوس براي تصفيه آب استفاده نمي كنند.

دستگاه تصفيه آب 10 مرحله اي

همچنين با توجه به تكنولوژي ساخت اين دستگاه ها، ممكن است تا چهار مرحله ديگر به اين مراحل افزوده شده و يك دستگاه تصفيه آب خانگي 10 مرحله اي داشته باشيم. به طور كلي مي توان گفت، در هر يك از مراحل يا فيلتر هاي دستگاه هاي تصفيه آب خانگي كه آب با فشار به آن وارد شده و با كيفيت بهتري خارج مي شود، يك بار اسمز معكوس صورت مي گيرد.

كاربرد اسمز معكوس در مقياس صنعتي

 فرآيند اسمز معكوس را مي توان در طراحي و ساخت تصفيه خانه هاي بزرگ آب شيرين كن به كار گرفت. استفاده از فرآيند اسمز معكوس هم براي شيرين كردن آب شور (مانند آب دريا) و هم براي استفاده مجدد از آب آلوده شده در جريان توليد محصولات صنعتي مانند فولاد، كارخانجات سنگبري و ... به كار برد. با توجه به كمبود منابع آب در سر تا سر جهان و به خصوص در كشور ما، توجه به آب دريا به عنوان يك منبع مطمئن تامين آب، روز به و روز در حال گسترش است. از طرفي استفاده مجدد از آبي كه در جريان توليد محصولات صنعتي آلوده شده و شوري و سختي آن افزايش يافته است، در جلوگيري از تخريب محيط زيست و توسعه پايدار بسيار اهميت دارد. ب

راي ساخت يك تصفيه خانه صنعتي بزرگ، انجام مطالعات اوليه براي برآورد هزينه ها، نحوه ساخت، مراحل ساخت و انتقال تجهيزات مورد نياز تصفيه خانه و ضرورت دارد. طراحي شبكه لوله ها، تعداد فيلتر ها و ميزان آب ورودي و خروجي به تصفيه خانه، بايد با توجه به برآورد آب مصرفي صنعت مورد نظر در ساعت، محاسبه و پياده سازي شود. انجام اين محاسبات، طراحي تجهيزات و لوله گذاري ها و ... براي ساخت چنين تصفيه خانه هايي مستلزم تجربه و دانش بالاي مهندسان و متخصصين شركت هاي مهندسي مشاور است. لذا دقت در انتخاب پيمانكار كاركشته و كاربلد براي ساخت يك تصفيه خانه صنعتي بزرگ با فرآيند اسمز معكوس بسيار ضروري است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۴:۴۸ توسط:pureabmarket موضوع:

معرفي فيلترهاي سه گانه تصفيه آب و راهنماي خريد آنها

معرفي فيلترهاي سه گانه تصفيه آب و راهنماي خريد آنها

امروزه با گسترش شهرها شرايط آبها عوض شده و ميزان آلودگي در آنها زياد شده، اين آلودگي ها براي بدن انسان بسيار مضر است و بايد براي حذف آنها راهي انديشيد. خوشبختانه راهكاري ساده و كم هزينه براي حل اين مشكل وجود دارد كه آن هم استفاده از دستگاه هاي تصفيه اب به روش اسمز معكوس است ، مانند دستگاه هاي تصفيه آب زينود Xinode كه ميتوانند املاح مضر آب مانند نيترات و نيتريت را حذف كنند و آبي سالم و گوار در اختيار مصرف كننده ها قرار دهد. در ادامه به طور مخصر به روش كار دستگاه هاي تصفيه به روش اسمز معكوس ميپردازيم.

روش كار دستگاه تصفيه آب 6 مرحله اي

در مرحله اول، يك فيلتر اليافي كه جنس آن pp يا پروپيلن است، مواد تا قطر 5 ميكرون را از آب ورودي به سيستم تصفيه آب حذف مي نمايد. مرحله دوم از مراحل تصفيه آب، عبور آب از فيلتر كربن فعال است. اين فيلتر تصفيه آب داراي پوسته نارگيل است كه جهت حذف كلر و يون هاي مضر موجود در آب شهري كاربرد دارد. مرحله سوم از مراحل تصفيه آب، فيلتر كربن بلاكي است. اين فيلتر كربن بلاك شده، مواد نيترات دار، اوره و فسفات محلول در آب ورودي را حذف مي نمايد. در مرحله چهارم از مراحل تصفيه آب ، يك فيلتر ممبران، به روش اسمز معكوس، انواع نمك و شوري آب، مواد بيولوژيك مانند باكتري و ويروس و سختي آب را از بين مي برد.

آبي كه تا اين مرحله توليد شده است، آب سالم و بهداشتي است، ولي بوي مطبوعي ندارد. به همين منظور، در مرحله پنجم از مراحل تصفيه آب، يك فيلتر پست كربن قرار داده شده است، تا بوي نامطبوع آب گرفته شود. در نهايت و در مرحله ششم از مراحل تصفيه آب، مواد معدني كه براي سلامتي انسان مفيد اند، توسط فيلتر مينرال يا معدني ساز، به آب افزوده مي شود. همان گونه كه مشاهده مي شود، فيلترهاي پايين دستگاه تصفيه آب، نقش اصلي را در فرآيند تصفيه آب بر عهده دارند. در ادامه به بررسي مراحل تصفيه آب و فيلتر سه مرحله اي آب مي پردازيم. از مهم ترين مراحل تصفيه آب، عبور آن از فيلتر هاي گوناگون است.

مرحله 1 پلي پروپيلن PP

مرحله اول از مراحل تصفيه آب شامل عبور آب از يك فيلتر پروپيلن يا PP است. قطر حفره هاي اين فيلتر، بين 1 تا 5 ميكرون بوده و جهت گرفتن گل، شن و ماسه، لجن و رسوبات لوله هاي انتقال آب به كار مي رود. فيلتر پروپيلن با جلوگيري از ورود اين ذرات سخت به فيلتر هاي بعدي، موجب محافظت از آنها و افزايش طول عمر ساير بخش هاي دستگاه تصفيه آب 6 مرحله اي مي شود. اين فيلتر يكي از فيلتر هاي پر كاربرد در دستگاه هاي تصفيه آب است و به سبب نقش مهمي كه در اين سيستم دارد، نسبت به ساير بخش هاي دستگاه هاي تصفيه آب بيشتر رسوب گرفته و تغيير رنگ مي دهد و بايد در عرض چند ماه تعويض گردد. يكي از راه هاي تشخيص زمان تعويض فيلتر پروپيلن در دستگاه هاي تصفيه آب، توجه به رنگ و بافت فيلتر است. شركت هاي خلاق توليد كننده دستگاه هاي تصفيه آب، استوانه محفظه قرارگيري اين فيلتر را روشن طراحي نموده تا موعد تعويض اين فيلتر كليدي به سرعت مشخص گردد.

مرحله 2 كربن گرانول UDF

در مرحله دوم از مراحل تصفيه آب، آب از محفظه اي كه قطعات كربن گرانول طبيعي و گياهي (پوست نارگيل) يا معدني (زغال سنگ) فعال در آن قرار دارد، عبور داده مي شود. با عبور آب از اين فيلتر، بوي نامطبوع آب و كلر آن گرفته مي شود. همچنين اين فيلتر رنگ آب را روشن تر مي نمايد.

مرحله 3 كربن بلاك CTO

اين مرحله از مراحل تصفيه آب مانند مرحله قبلي است، با اين تفاوت كه فيلتر به كار رفته در اين مرحله، فشرده تر بوده و وزن بيشتري دارد. جنس فيلتر مرحله 3 كربن بلاك، از پوسته نارگيل يا ذغال سنگ معدني فعال است. علت نام گذاري اين فيلتر به نام CTO، استفاده از سرنام سه واژه كلر يا CHLORINE، TASTE و ODOR است. براي توضيح بيشتر بايد گفت، فيلتر مرحله سوم كربن بلاك، ابتدا به حذف كلر موجود در آب مي پردازد. با حذف كلر و مواد مشابه، طعم آب بسيار بهتر مي شود. و در نهايت، اين فيلتر، مواد شيميايي بودار آّب را جذب و بوي بد آب را از بين مي برد. به همين دليل اين فيلتر، فيلتر كلر، طعم و بو ناميده شده است. بعد از اين سه مرحله، مراحل تصفيه آب با عبور آب از سه فيلتر ديگر كه در بالا به آن اشاره شد، تكميل مي گردد. البته مي توان دستگاه هايي را در بازار يافت كه از تعداد بيشتري مراحل تصفيه آب بهره مي برند، مثلاً در بخش هاي پاياني فرآيند تصفيه آب توسط اين دستگاه ها، فيلتر هاي معدني ويژه يا لامپ هاي يو وي براي از بين بردن مواد آلاينده احتمالي كه ممكن است در مراحل قبلي به كلي نابود نشده باشند، استفاده مي شود.

 بهترين برندهاي فيلتر تصفيه آب

فيلتر هاي تصفيه آب، بخش هاي مصرفي دستگاه هاي تصفيه آب خانگي، از جمله دستگاه تصفيه آب 6 مرحله اي هستند. زمان تعويض اين فيلتر ها بايد در فواصل زماني مشخص و منظم يا با در نظر گرفتن ميزان كاركرد و حجم استفاده از آن، تنظيم شود. شركت هاي متعددي به توليد اين فيلتر ها مي پردازند. تعدادي از اين شركت ها عبارتند از:


زينود

 فقط يكبار دستگاه تصفيه آب خريد كنيد اما با كيفيت! كساني كه از دستگاه تصفيه آب زينود استفاده ميكنند بهترين مبلغان اين برند هستند. كيفيت برند XINODE بعلت وسواس در توليد بسيار قابل توجه است. در اين دستگاه از فيلتر اليافي 150 گرمي استفاده شده در حالي كه در اكثر برندها اين فيلتر بين 80 تا 110 گرم وزن دارد علاوه بر اين فيلتر‌هاي كربني UDF و CTO در دستگاه تصفيه آب XINODE از كربن 100 درصد گياهي با اكتيويته بسيار بالا استفاده شده و اين درحالي است كه در اكثر دستگاه هاي تصفيه آب از فيلتر با 25 الي 50 درصد كربن گياهي استفاده ميشود. تمامي اين ادعاها از طريق آزمايشگاه قابل اثبات است. مخزن دستگاه تصفيه آب XINODE با بدنه فلزي و استحكام بسيار بالا و حجم ذخيره آب تا حدود 13 ليتر به صورت واقعي، از ويژگي‌هاي اين دستگاه ميباشد.همچنين استفاده از ديافراگم با كيفيت بوتيل درجه يك در اين مخزن موجب كيفيت بسيار بالا و برتري اين محصول شده است. از ديگر ويژگي هاي دستگاه تصفيه آب زينود وجود شير بك واش به منظور شستشوي هوزينگ فيلتر ممبران است. تمامي اين موارد نشان دهنده ي آن است كه كيفيت آب، اتفاقي نيست.

سي سي كا

اين شركت، يك شركت تايواني است كه در سال 1973 توسط فردي به نام كو پينك بنيان گذاري شد. شركت تايواني سي سي كا يكي از شركت هاي خلاق و پيشرو در انجام تحقيقات در زمينه مراحل تصفيه آب و ابداع دستگاه ها و سيستم هاي تصفيه آب خانگي و فيلتر هاي مربوط به اين دستگاه ها است.

شركت سي سي كا، طيف وسيعي از محصولات مرتبط با تصفيه آب خانگي را توليد مي نمايد از آن جمله مي توان به دستگاه تصفيه آب 8 مرحله اي قليايي سي سي كا CCK_RO_ORP و تصفيه آب 8 فيلتر سي سي كا قليايي فرابنفش اسمز معكوس RO-ORP-UV و دستگاه تصفيه آب سي سي كا مدل 6 مرحله اي اسمز معكوس CCK-RO-39R6 وتصفيه آب 8 فيلتر اسمز معكوس قليايي انرژي زا CCK_RO+ORP+ENERGY و دستگاه تصفيه آب خانگي 7 مرحله اي قليايي سي سي كا CCK-RO-ORP7 اشاره نمود.

در كنار اين دستگاه ها، شركت سي سي كا، يكي از معتبر ترين توليد كنندگان فيلتر هاي مربوط به دستگاه هاي تصفيه آب نيز هست. از ميان سبد متنوع محصولات اين شركت، مي توان به مجموعه سه تايي فيلترهاي مرحله 1،2،3 سي سي كا cck و فيلترهاي تصفيه آب اسمز معكوس RO ممبران، پست كربن و مينرال و انواع فيلتر هاي قليايي و آنتي باكتريال و يووي و اكسيژن ساز اشاره نمود.

آكوا پرو

اين شركت تايواني در سال 1996 تاسيس گرديد. هدف اين شركت انجام تحقيقات و توسعه محصولات مرتبط با تصفيه آب، به خصوص تصفيه آب خانگي است. از جمله محصولات پر فروش اين شركت مي توان به فيلتر تصفيه آب آكوا پرو مدل AC، فيلتر تصفيه آب آكوا پرو مدل RO، فيلتر تصفيه آب آكوا پرو مدل كربن فعال و كربن مينرال يا مجموعه سه عددي فيلتر تصفيه آب خانگي آكوا پرو مدل PP-UDF-CTO اشاره نمود.

فيلتر دستگاه تصفيه آب آكوا

كلين پيور

شركت كلين پيور هم يك شركت تايواني است كه در ساخت فيلتر هاي تصفيه آب خود، با شركت هاي آمريكايي همكاري دارد. از جمله محصولات پر فروش شركت كلين پيور، مي توان به فيلتر تصفيه آب كلين پيور مدل T33 يا فيلتر هاي مينرال و سه مرحله اي ساخت اين شركت اشاره نمود.

سافت واتر

شركت سافت واتر يك شركت تصفيه آب خانگي تايواني فعال در زمينه توليد دستگاه هاي تصفيه آب و فيلتر هاي اين دستگاه ها است. اين شركت بيش از 15 سال سابقه فعاليت در اين زمينه داشته و داراي مجوزها و تاييديه هاي متعدد از سازمان هاي كنترل كيفي جهاني است. سافت واتر در زمينه توليد دستگاه هاي تصفيه آب و تجهيزات مصرفي مرتبط به اين دستگاه ها، از جمله انواع فيلتر هاي به كار رفته در مراحل تصفيه آب اين دستگاه ها تخصص دارد. از ميان محصولات شركت سافت واتر مي توان به فيلترهاي تصفيه آب سافت واتر SOFT WATER پك مرحله 1،2،3 و فيلتر ممبران و پست كربن و مينرال دستگاه تصفيه آب خانگي، فيلترهاي مدل 3up-ro جزو محصولات پرفروش محسوب مي گردند.

گلد توراي

شركت گلد توراي عمده تمركز خود را روي طراحي و ساخت فيلتر ممبران با كيفيت دستگاه هاي تصفيه آب خانگي قرار داده است. فيلتر هاي تصفيه آب ممبران مدل G13، G15، AP-1812-75 از جمله محصولات پر طرفدار اين شركت هستند.

علاه بر اين برند ها، تعداد زيادي برند متفرقه در بازار تصفيه كننده هاي خانگي و فيلتر هاي مربوط به آن فعال هستند. ذكر اين نكته ضروري است كه الزاماً شناخته شده بودن يك برند، دليلي بر كيفيت آن نيست. از طرفي ممكن است يك شركت نوپا، با تكيه بر تكنولوژي جديد و تاكيد بر كيفيت ساخت ، اقدام به توليد محصولات با كيفيتي در اين زمينه نمايد. لذا جهت انتخاب بهترين فيلتر تصفيه آب خانگي، حتما از خدمات مشاوره اي شركت هاي ارائه دهنده خدمات فروش و پس از فروش اين محصولات بهرهمند شويد.

خريد فيلتر دستگاه تصفيه آب

 يكي از مهم ترين بخش هاي هر دستگاه تصفيه آب 6 مرحله اي، فيلترهاي پايين دستگاه هستند. در ميان اين فيلتر ها، فيلتر سه مرحله اي آب از جايگاه ويژه اي در مراحل تصفيه آب برخوردار است. كيفيت و كارايي اين فيلتر ها موجب بهبود عملكرد دستگاه و در نتيجه افزايش كيفيت آب خروجي مي شود. شركت هاي متعددي در زمينه توليد دستگاه هاي تصفيه آب خانگي و فيلتر هاي تصفيه آب فعاليت مي كنند. از آن جمله مي توان به سافت واتر، كلين پيور، آكوا پرو و سي سي كا اشاره نمود. اكثر اين شركتها تايواني بوده و محصولات خود را تحت ليسانس و نظارت شركت هاي معتبر آمريكايي توليد و روانه بازار هاي صادراتي مي نمايند. جهت خريد فيلتر دستگاه تصفيه آب، رعايت نكات زير ضروري است:

توجه به مدل دستگاه در هنگام انتخاب و خريد فيلتر

 همواره سعي نماييد از فيلتر هاي توليد شده توسط شركت سازنده دستگاه تصفيه آب استفاده شود. هر چند اكثر دستگاه هاي تصفيه آب خانگي، با يك سري استاندارد مشترك توليد و روانه بازار مي شوند، اما مسلماً عملكرد هر دستگاه با استفاده از فيلتر توليد شده توسط همان شركت بهتر خواهد بود، زيرا سازگاري بيشتري با يكديگر خواهند داشت. از طرفي در ميان مدل هاي مختلف دستگاه هاي تصفيه آب خانگي، توجه به مدل دستگاه و انتخاب فيلتر طراحي و ساخته شده براي همان مدل ارجحيت دارد.

كيفيت فيلتر هاي تصفيه آب

عملكرد دستگاه تصفيه آب خانگي، مستقيماً به كيفيت فيلتر هاي به كار رفته در مراحل تصفيه آب بستگي دارد. هنگام بررسي برند ها و مدل هاي مختلف فيلتر تصفيه آب خانگي به كيفيت ساخت آن توجه فرماييد. براي نمونه در مورد فيلتر مرحله اول از مراحل تصفيه آب حتماً به به كيفيت بافت و فشردگي فيلتر PP توجه شود.

اعتبار فروشنده فيلتر

براي خريد دستگاه تصفيه آب خانگي مطمئن، و به دنبال آن تهيه تجهيزات و قطعات مصرفي اين دستگاه ها مانند فيلتر هاي آن، حتماً به شركت ها و فروشگاه هاي معتبر مراجعه فرماييد. اصالت محصول، خدمات مشاوره و نصب رايگان و ضمانت محصول فروخته شده، از مزاياي اين شركت هاي معتبر است. با توجه به گسترش فروش و استفاده از دستگاه هاي تصفيه آب خانگي در سال هاي اخير، متاسفانه تعدادي از افراد سودجو اقدام به توليد محصولات تقلبي با برند شركت هاي معتبر يا واردات و فروش فيلتر هاي متفرقه نموده اند. با توجه به اهميت بالاي كيفيت فيلترهاي پايين دستگاه به خصوص فيلتر سه مرحله اي آب در مراحل تصفيه آب، انتخاب و نصب فيلتر مناسب، يكي از مهم ترين اقدامات در زمينه سرويس و نگهداري اين دستگاه ها محسوب مي گردد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۴:۰۰ توسط:pureabmarket موضوع:

دستگاه تصفيه كننده آب خانگي چه چيزي را جدا ميكند؟

دستگاه تصفيه كننده آب خانگي چه چيزي را جدا ميكند؟

به طور كلي به فرايندها يا سيستم هايي كه براي جداسازي آلودگي و ذرات معلق از آب استفاده مي شود، تصفيه آب گويند. در واقع تصفيه آب يعني فرايندي كه بتواند باكتري ها، گل و لاي، كلر و املاح مضر در آب را حذف نمايد. يك سيستم تصفيه آب معمولا شامل يك سري فيلتر است كه هر كدام كاركرد مشخصي دارند. عملكرد دستگاه تصفيه آب به گونه اي است كه مي تواند در ابعاد صنعتي و در اندازه يك تصفيه خانه شهري ساخته شود يا يك دستگاه تصفيه آب خانگي باشد. عملكرد دستگاه تصفيه آب در هر دوي اين سيستم ها مشابه است اما دستگاه تصفيه آب خانگي دقت و راندمان بيشتري دارد.

بنابراين دستگاه تصفيه آب، سيستمي است كه از يك سري فيلتر مخصوص تشكيل شده كه هر كدام از اين فيلترها وظيفه جداسازي و از بين بردن بخشي از ذرات و آلودگي هاي موجود در آب را دارند. آب خروجي ايت دستگاه، كيفيت بالايي دارد و كاملا سالم و بهداشتي است.

كاربرد دستگاه تصفيه آب خانگي

فيلتر دستگاه تصفيه آب خانگي مي تواند شامل فيلترهايي چون فيلتر پروپيلن، فيلتر كربن پودري، فيلتر ممبران، فيلتر كربن اكتيو، فيلتر اشعه ماورا بنفش، فيلتر سراميكي و … باشد. همچنين عملكرد دستگاه تصفيه آب مي تواند شامل فرايندهايي مانند تقطير، اسمز معكوس يا فرايندهاي ديگر كه به منظور جداسازي املاح و آلودگي هاي آب استفاده مي گردد، باشد.

كاربرد دستگاه تصفيه آب

 نياز به سالم سازي آب در بخش هاي گوناگون مشاهده مي شود. همانقدر كه آب آشاميدني سالم براي انسان ضروري است، در بخش هايي مانند كشاورزي، دامپروري، پرورش آبزيان و … نيز به آبي نياز داريم كه موجب آلودگي محصولات نشوند. زيرا اين محصولات به مصرف انسان مي رسد و اگر آلوده باشد موجب بروز انواع بيماري ها در بدن انسان مي گردد. در صنايع مختلف، آب استفاده مي شود و تصفيه آن جهت دستيابي به آبي كه براي آن بخش مناسب باشد، امري ضروري است.

نحوه استفاده و كاربرد دستگاه تصفيه آب به گونه اي است كه براي اوقات فراغت و تفريح انسان ها نيز بسيار حياتي است. اگر آب استخرها و پارك هاي آبي تصفيه نشود، مي تواند موجب انتقال انواع بيماري هاي پوستي و غيره به افراد گردد. بنابراين تصفيه آب يك علم است كه به بهبود كيفيت زندگي انسان و بالا بردن سطح بهداشت و سلامتي او كمك مي نمايد.

همانطور كه گفتيم عملكرد دستگاه تصفيه آب خانگي براي جداسازي و از بين بردن آلودگي ها و املاح زيان آور محلول در آب است. در ادامه كاربرد تصفيه آب را به شكلي دقيق تري بررسي مي كنيم.

عملكرد دستگاه تصفيه آب در جداسازي ذرات معلق و گل و لاي

ممكن است همراه آبي كه به صورت لوله كشي به خانه ها هدايت مي شود، ذرات ريز و گل و لاي باشد. عملكرد دستگاه تصفيه آب به گونه اي است كه مي تواند با استفاده از فيلترهاي هاي خود اين ذرات را از آب جدا كند. معمولا فيلترهايي كه در مرحله اول تصفيه آب قرار مي گيرند، اين كار انجام مي دهند و مانع از عبور ذرات فيزيكي معلق بزرگتر از ۵ ميكرون مي شوند.

عملكرد دستگاه تصفيه آب در جذب آلاينده هاي داراي طعم و بو

هنگامي كه آب از فيلتر ۵ ميكرون عبور كرد و گل و لاي و ذرات معلق آن جدا شد، اكنون نوبت به جذب آلاينده هايي است كه داراي طعم و بو هستند. اين آلاينده هاي آب اندازه اي كوچكتر از ۵ ميكرون دارند و توانسته اند از منافذ فيلتر اول عبور كرده اند. عملكرد دستگاه تصفيه آب در اين مرحله اين است كه به وسيله فيلتر كربن، آلاينده ها را جذب كنند. آلودگي هايي مثل كلر در اين مرحله گرفتار شبكه كربن مي شود و در شكاف هاي آن به دام مي افتد. جذب آلاينده هاي داراي طعم و بو، كيفيت آب را بالا مي برد.

عملكرد دستگاه تصفيه آب در تبادل يون

يكي ديگر از كاربردهاي دستگاه تصفيه آب جدا كردن املاح مضر از آب است كه به روش تبادل يوني انجام مي گردد. در اين روش يون هايي مثل سديم و هيدروژن جايگزين يون هايي چون كلسيم و منيزيم مي شوند. روش تبادل يوني باعث مي گردد كه رسوب آهكي كاهش يابد، املاح سخت آب جدا شوند و بتوان آب را در دماهاي زياد درون دستگاه هاي مانند قهوه ساز نگهداري كرد، بدون اينكه آسيبي به دستگاه وارد شود.

عملكرد دستگاه تصفيه آب در دفع ناخالصي هاي بسيار كوچك

ديگر عملكرد دستگاه تصفيه آب اين است كه مي تواند جامدات فوق العاده ريز را كه اندازه اي در حد 0.0001 ميكرون دارند، دفع نمايد و خلوص آب را تا ۹۹.۹ درصد بالا ببرد. اين كار به وسيله يك غشا نيمه تراوا انجام مي گردد. روشي كه براي اين كار استفاده مي شود، اسمز معكوس نام دارد كه در قسمت بعد درباره آن بطور كامل توضيح مي دهيم. ذراتي كه در اين مرحله از آب جدا مي شوند از طريق مسير فاضلاب به خارج از دستگاه هدايت مي گردند.

اسمز معكوس در تصفيه آب

اگر بخواهيم اطلاعاتي در مورد دستگاه تصفيه آب و درك بهتري از اسمز معكوس داشته باشيم، بهتر است قبل از آن با پديده اسمز آشنا شويم. يكي از پديده هاي طبيعي كه به شكل هاي مختلف در طبيعت رخ مي دهد، اسمز است. نمونه اين پديده، جذب آب از خاك به وسيله ريشه هاي درخت مي باشد يا هنگامي كه آب بدن توسط كليه ها از خون جذب مي شود. اگر يك محلول با شوري كم را با يك غشا نيمه تراوا از يك محلول با شوري زياد جدا كنيم، محلول با شوري كم از طريق غشا، شروع به حركت به سمت محلول با شوري زياد مي كند تا زماني كه شوري هر دو طرف يكسان شود. به اين پديده اسمز مي گويند.

فيلتر ممبران تصفيه آب

اسمز معكوس چيست؟ اين پديده رفتاري عكس اسمز دارد و چون به صورت طبيعي اين اتفاق نمي افتد، بايد با اعمال فشار اين كار را انجام داد. بدين ترتيب، مولكول هاي آب از غشا عبور مي كنند اما موادي مانند باكتري ها، مواد آلي، نمك هاي محلول و … اجازه عبور ندارند. بنابراين مي توان كوچكترين ذرات را نيز از آب جدا كرد و خلوص آن را تا حد زيادي افزايش داد.

استفاده از اسمز معكوس در دستگاه تصفيه آب خانگي

بخش هاي مختلف اسمز معكوس چيست؟ در عملكرد دستگاه تصفيه آب خانگي، اسمز معكوس شامل سه بخش اصلي است:

۱- فيلتر ممبران (غشا نيمه تراوا)

۲- پمپ آب براي ايجاد فشار

۳- مسير تخليه پساب يا خروجي فاضلاب

 مرحله اسمز معكوس در بررسي دستگاه تصفيه آب خانگي معمولا در مرحله چهارم و پس از عبور آب از فيلترهاي پروپيلن و فيلترهاي كربن انجام مي شود. در اين مرحله آبي كه ذرات معلق و گل و لاي آن جدا شده و بو و طعم ناخوشايند آن نيز از بين رفته، وارد فيلتر ممبران مي گردد. اين فيلتر از جنس غشا نيمه تراوا است. همانگونه كه اشاره كرديم پديده اسمز معكوسي به صورت طبيعي اتفاق نمي افتد و براي انجام آن نياز به فشار آب است. فيلتر ممبران به دور يك لوله پيچيده شده است و به همين دليل تشكيل يك غشاي چند لايه مي دهد. در ادامه عملكرد دستگاه تصفيه آب، فشار پمپ باعث مي شود تا مولكول هاي آب از غشا عبور كنند و ناخالصي ها در طرف ديگر آن باقي بمانند. آب تصفيه شده به سمت خروجي فيلتر هدايت مي گردد و وارد مخزن آب مي شود. ناخالصي هاي باقي مانده نيز از سمت دريچه پساب خارج مي گردند زيرا فيلتر ممبران نمي تواند آن ها را به خود جذب كند.

اگر مي خواهيد اطلاعاتي در مورد دستگاه تصفيه آب داشته باشيد بايد گفت بكارگيري پمپ در سيستم اسمز معكوس لازم است زيرا مولكول هاي آب بايد از منافذي به كوچكي 0.0001 ميكرون عبور كنند. همچنين تعبيه خروجي پساب نيز در اين مرحله از عملكرد دستگاه تصفيه آب ضروري است زيرا اين امر مانع رسوب ناخالصي ها در فيلتر ممبران مي شود و عمر آن را افزايش مي دهد. حتما از باز بودن خروجي پساب اطمينان حاصل كنيد زيرا افزايش آلاينده ها در فيلتر ممبران مي تواند به غشا نيمه تراوا آسيب برساند و فرايند تصفيه آب به صورت ناقص انجام شود.

مقدار پسابي كه از فيلتر ممبران خارج مي گردد با توجه به عملكرد دستگاه تصفيه آب، متفاوت است. اما نسبت معمول آن، يك به سه مي باشد يعني يك واحد پساب همراه با ناخالصي و سه واحد آب خالص. البته از پساب ناخالص را مي توان براي آبياري باغچه و گلها يا شستشوي حياط و ماشين استفاده كرد. به همين منظور پيشنهاد مي شود تا خروجي پساب را در يك مخزن ذخيره نموده و از آن براي مصارف غير آشاميدني و غير خوراكي استفاده نماييد. در مسير خروجي پساب دستگاه تصفيه آب يك محدود كننده جريان نيز قرار دارد. اين محدود كننده موجب مي گردد تا بيشينه خروجي فاضلاب حدود نيم ليتر در دقيقه باشد. البته وقتي پمپ دستگاه روشن مي شود، خروجي پساب نيز جاري مي گردد.

عملكرد دستگاه تصفيه آب به گونه اي است كه صد در صد ويروس ها و باكتري ها به وسيله اسمز معكوس از بين مي روند و ۹۰ تا ۹۸ درصد املاح مضر آب جداسازي مي شوند. بنابراين آب خروجي فيلتر ممبران كيفيت بسيار بالايي دارد و از هر لحاظ بهداشتي و سالم است. تغيير ميزان آلاينده ها، كيفيت شيميايي آب ورودي به فيلتر ممبران، درجه حرارت و فشار آب ورودي مي تواند بر ميزان واقعي حذف آلاينده ها در مرحله اسمز معكوس تاثير بگذارد.

هنگامي كه فيلتر ممبران، آهن و منگنز آب را جداسازي مي كند، اين مواد ممكن است روي غشاي فيلتر رسوب كرده و از عمر آن بكاهند. پس توصيه مي شود كه منگنز و آهن موجود در آب به وسيله فيلترهاي ديگر در مراحل قبل از اسمز معكوس حذف شوند تا جلوي آسيب به فيلتر ممبران گرفته شود. همچنين ميزان نيتراتي كه مي تواند در مرحله اسمز معكوس از آب حذف شود به فشار آب ورودي، دماي آب و pH آن بستگي دارد.

آشنايي با انواع فيلتر تصفيه آب

انواع فيلتر دستگاه تصفيه آب خانگي

 آشنايي با انواع فيلتر تصفيه آب مي تواند در بررسي دستگاه تصفيه آب در هنگام خريد آن تاثيرگذار باشد. زيرا اگر ما در مورد انواع فيلتر تصفيه آب آگاهي كافي را داشته باشيم مي توانيم بهترين و مناسبترين دستگاه تصفيه آب را براي خود انتخاب و خريداري كنيم. در اين قسمت شما را با انواع فيلتر تصفيه آب آشنا خواهيم نمود.

فيلتر پروپيلن PP

از اين فيلتر معمولا در مرحله اول عملكرد دستگاه تصفيه آب استفاده مي شود و وظيفه آن جداسازي ذرات معلق و گل و لاي است كه اندازه اي بزرگتر از ۵ ميكرون دارند. اكسيد آهن، لجن، جلبك، شن، ماسه و سنگريزه ها در بافت فيلتر پروپيلن به دام مي افتند و از آب جدا مي شوند. به فيلتر پروپيلن، فيلتر اليافي نيز مي گويند. همچنين به دليل اينكه از اين فيلتر در مرحله آغازين تصفيه آب استفاده مي شود، آن را با نام فيلتر مرحله اول نيز مي شناسند. مكانيزم و ساختمان فيلتر پروپيلن در عملكرد دستگاه تصفيه آب به گونه اي است كه ذرات ريز در قسمت دروني و ذرات درشت تر در جداره بيروني آن جذب مي شوند. اين فيلتر تاثيري بر روي آلاينده هاي شيميايي آب ندارد و فقط آلاينده هاي فيزيكي و ذرات معلق در آب را به خود جذب مي كند. عمر فيلتر اليافي كوتاه است و با توجه به نحوه استفاده از دستگاه تصفيه آب و ميزان آلودگي آن بايد هر ۳ تا ۶ ماه يكبار تعويض گردد.

فيلتر كربن پودري UDF

بهترين نوع كربني كه در اين فيلتر استفاده مي شود از پوست نارگيل بدست مي آيد. در عملكرد دستگاه تصفيه آب، فيلتر كربن پودري طعم و بوي نامطبوع آب را از بين مي برد و موجب حذف بسياري از باكتري هاي موجود در آب مي گردد. به دليل مقياس بالاي آبي كه در تصفيه خانه هاي شهري وجود دارد، براي از بين بردن ميكروب ها از كلر استفاده مي شود اما اين كلر مي تواند براي بدن انسان مضر باشد و در بلند مدت به اندام هاي مختلف آسيب برساند. فيلتر كربن پودري اين قابليت را دارد تا كلر موجود در آب را از بين ببرد و آبي سالم فراهم نمايد. علاوه بر پوست نارگيل براي ساخت اين فيلتر از پوست گردو و بادام زميني نيز استفاده مي شود.

فيلتر كربن بلاك CTO

براي ساخت اين فيلتر، همانند فيلتر كربن پودري از پوست نارگيل استفاده مي كنند. فيلتر كربن بلاك فرمي به شكل استوانه يك تكه دارد و كربن آن از نوع اكتيو مي باشد. منافذ ريزي كه در بدنه اين استوانه كربني وجود دارد باعث مي شود كه آب از اين سوراخ هاي ريز عبور كند و طعم و بوي نامطبوع آن از بين برود. همچنين در عملكرد دستگاه تصفيه آب، فيلتر كربن بلاك مانند فيلتر كربن پودري توانايي حذف كلر موجود در آب را دارد. زمان تعويض اين فيلتر هر شش ماه تا يكسال يكبار است كه بستگي به نحوه استفاده از دستگاه تصفيه آب و آلودگي آن دارد.

فيلتر ممبران MEMBRANE

اگر دستگاه تصفيه آب داراي فرايند اسمز معكوس باشد، از فيلتر ممبران در اين فرايند استفاده مي كنند. ساختمان فيلتر ممبران از غشا نيمه تراوا چند لايه درست شده كه به دور يك لوله پيچيده شده است. فيلتر ممبران داراي منافذ بسيار ريز در حد 0.0001 ميكرون مي باشد. يعني تنها مولكول هاي آب مي توانند از منافذ آن عبور كنند و آلاينده ها اجازه عبور از آن را ندارند. در عملكرد دستگاه تصفيه آب، فيلتر ممبران مي تواند مانع عبور انواع قارچ ها، ويروس ها، ميكروب ها و باكتري هاي موجود در آب شود و سلامت آن را تضمين نمايد. اين فيلتر را بايد هر يك تا دو سال يكبار تعويض نمود.

فيلتر پست كربن POST CARBON

نام ديگر اين فيلتر، كربن خطي است كه در مرحله پنجم عملكرد دستگاه تصفيه آب و پس از مرحله اسمز معكوس قرار مي گيرد. آبي كه از فيلتر ممبران خارج مي شود به دليل اينكه فشار كمي دارد به يك مخزن آب هدايت مي گردد. در صورتي كه براي مدتي از آب داخل مخزن استفاده نشود امكان دارد طعم و بوي آب نامطبوع گردد. به همين خاطر فيلتر پست كربن را پس از مخزن آب قرار مي دهند تا هنگام عبور آب از اين فيلتر در صورتي كه طعم و بوي نامناسبي داشته باشد از بين برود. عمر اين فيلتر طولاني است زيرا آبي كه از آن عبور مي كند، كاملا تصفيه شده است.

فيلتر مينرال MINERAL

اين فيلتر كاربردي وظيفه دارد تا مواد معدني مفيد در آب را حفظ كند. در مراحل مختلف عملكرد دستگاه تصفيه آب، ممكن است همراه آلاينده ها و ذرات مضر محلول در آب، بخشي از مواد معدني كه براي بدن انسان مفيد و ضروري است نيز حذف گردد. فيلتر مينرال قادر است تا اين مواد معدني را به آب بازگرداند و همچنين pH آب را تنظيم نمايد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۱:۲۱ توسط:pureabmarket موضوع:

مراحل تصفيه آب خانگي چيست؟

مراحل تصفيه آب خانگي چيست؟

مراحل دستگاه تصفيه آب به كاربرد ترتيب فيلترهاي تصفيه آبي كه در آن قرار دارند، بستگي دارد. آب ابتدا وارد فيلتر اول كه فيلتر اليافي ناميده ميشود، ميگردد. در اين مرحله موادي مانند زنگ لوله هاي انتقال آب و فرسودگيهاي آنها، و به طور كلي ذراتي كه ابعاد آنها بزرگتر از 5 ميكرون باشد، حذف ميگردد.

فيلتر دوم كربن فعال است كه طي آن كلر و تركيبات آن، اسيد و املاح جذب اين فيلتر ميگردند. فيلتر سوم از جنس فيلتر اول ميباشد و ذرات تا يك ميكرون را اجازه عبور نميدهد. فيلتر چهارم اسمز معكوس است كه نمك، املاح و باكتريها را حذف ميكند. فيلتر پنجم كربن خطي است كه وظيفه آن تصفيه نهايي آب ميباشد.

براي اضافه كردن مواد معدني از فيلتر مينرال به عنوان فيلتر ششم استفاده ميشود. فيلتر هفتم هم دلخواه به سفارش متقاضي در دستگاه قرار داده ميشود كه معمولا از فيلتر ماوراء بنفش استفاده ميگردد. اين فيلتر جلوي رشد باكتريها را ميگيرد. در ادامه فيلترهاي تصفيه آب به ترتيب شرح داده خواهند شد.

فيلتر اليافي يا فيلتر پروپلين

تصفيه آب 6 مرحلهاي در اينجا شرح داده ميشود. مرحله اول يا اولين فيلتري كه در دستگاه وجود دارد و نصب ميگردد، فيلتر اليافي پلي پروپيلن 5 ميكرون ميباشد. اين فيلتر از الياف پلي پروپيلن(PP) خالص است. تراكم اين الياف هر چه بيشتر باشد آب تصفيه شده هم كيفيت بالاتري خواهد داشت.

ساختار آن به گونهاي است كه تراكم آن از سطح خارجي به سطح دروني افزايش مييابد، يعني ذراتي كه درشتتراند در قسمت بيروني و ذراتي كه ريزتر هستند در قسمت داخلي فيلتر گير ميكنند. سايز اين فيلتر ميتواند از 2، 5، 10 و 20 ميكرون و در ابعاد 10، 20، 30 و 40 اينچ و قطرهاي 2.5 و 4.5 اينچ كاربرد داشته باشد كه به قطر 2.5 اينچ فيلتر كارتريج جامبو و به قطر 4.5 اينچ، فيلتر كارتريج اسليم گفته ميشود.

اين فيلتر نياز به توجه كافي براي تعويض به موقع دارد. هنگامي كه املاح موجود در آب زياد باشند يا ميزان آب مصرفي بالا باشد، ذرات بيشتري در آن فيلتر به دام ميافتند كه معمولا رنگ اين فيلتر را كدر ميسازند. اين تغيير رنگ به معني تعويض فيلتر ميباشد. توجه داشته باشيد اين فيلتر به هيچ وجه با شستن قابليت استفاده پيدا نميكند. در صورت عدم تعويض اين فيلتر علاوه بر پايين آمدن كيفيت آب تصفيه شده، موجب خرابي پمپ آب و سوختن دستگاه ميگردد.

كربن اكتيو پودري و فيلتر كربن فعال(نارگيلي)

در دستگاه تصفيه آب پس از فيلتر اليافي، فيلتر كربن فعال يا فيلتر زغالي وجود دارد. كربن فعال به دليل تخلخل، جذب بسيار قوي ناخالصيهاي مايعات شيميايي و گازها نقش بسيار مهمي در صنعت تصفيه دارد. هنگامي كه كربن با مواد آلاينده آلي واكنش پيدا ميكند، فيلتر كربن به وجود ميآيد. كربن فعال موجودات زنده و آلاينده را از پيرامون خويش جذب ميكند. نحوه كار اين فيلتر به اين صورت است كه ذرات از فاز مايع(آب) به فاز جامد(فيلتر) منتقل ميشوند.

باكتريهايي كه به سطح كربن ميچسبند اين مواد را جذب و با آنها واكنش نشان ميدهند. طي اين جذب و واكنش، گاز اوزون آزاد ميشود كه گاز بيخطري ميباشد. انواع زغال فعال شامل زغال فعال گرانولي(GAC)، زغال فعال پودري(PAC)، كربن تزريق شده، كربن روكش شده با پليمر و زغال فعال كروي ميباشند. نوع فعال پودري به دليل آنكه سطح تماس آن بزرگتر از بقيه است، قدرت جذب بالاتري نسبت به آنها دارد. اين نوع كربن (PAC) در دو دسته ساده هوزينگي و خطي موجود ميباشد.

فيلتر كربن فعال در دستگاههاي تصفيه آب، مزه، بو، مواد شيميايي، اسيدها، كلر و تركيبات آنها كه در آب باقي مانده است را از بين ميبرد. معمولا عمر اين فيلترها به مقدار آلايندههاي آب و ميزان مصرف آب بستگي دارد و عمر آن 4 تا 6 ماه ميباشد. در صورت عدم تعويض به موقع موجب پارگي غشاء ممبران و ديگر فيلترهاي دستگاه ميگردد.

فيلتر اليافي يك ميكرون

فيلتر سوم فيلتر اليافي يك ميكرون ناميده ميشود. اين فيلتر از جنس فيلتر اول ميباشد. با اين تفاوت، مواد و املاح موجود در آب كه ابعاد آنها تا يك ميكرون ميباشد و فلزاتي مانند سرب و مواد شيميايي باقي مانده را از بين ميبرد و به نحوي كار فيلتر اول و دوم را تكميل مينمايد. عمر فيلتر با عوض شدن رنگ آن مشخص ميشود. هرگاه رنگ فيلتر از سفيد به قهوهاي تغيير پيدا كند، موقع تعويض آن فرا رسيده است. دماي آب هم مهم است و اگر دماي آن بيشتر از 45 درجه باشد خاصيت اين فيلتر از بين ميرود. البته در شرايط عادي عمر اين فيلتر بين 3 تا 6 ماه ميباشد.

ممبران در فيلتر اسمز معكوس

فيلتر چهارم فيلتر ممبران اسمز معكوس(RO) ميباشد. هر محلولي كه غلظت آن بيشتر باشد داراي فشار اسمزي بيشتري است. محيط نيمه تراوا به غشايي گفته ميشود كه در آن فقط برخي يونهاي خاص اجازه عبور خواهند داشت. پديدهاي طبيعي كه طي آن، آب بدون صرف انرژي و از محيطي نيمه تراوا از محلولي كه غلظت آن كمتر است به يك محلول با غلظت بيشتر، حركت ميكند، اسمز ناميده ميشود.

اگر اين پديده بالعكس اتفاق بيفتد به آن اسمز معكوس گفته ميشود. تصفيه آب در اين فيلتر به اين شكل است كه در آن با اعمال فشاري بيشتر از فشار اسمزي ناشي از تفاوت غلظت دو محلول، به مولكولهاي آب اجازه عبور داده ميشود ولي نمك، سرب، نيترات، املاح و باكتريها نميتوانند عبور نمايند. بدين ترتيب تمام ناخالصيها در يك طرف فيلتر باقي خواهند ماند و آب خالص از آب تصفيه نشده جدا ميگردد و در واقع تصفيه ميشود. اين عمل بهترين روش براي نمك زدايي از آبهاي شور ميباشد.

در دستگاههاي تصفيه آب شهري، پس از تصفيه آب، پساب حاصل از اين كار از طريق شيلنگ تخليه دستگاه، وارد سيستم فاضلاب ميشود. انواع غشاهاي به كار رفته در اين فيلتر مي توانند از جنس لايه نازك و يا سلولزي باشند. عمر اين فيلتر به دماي آب، فشار، PH و كدورت آب بستگي دارد.

فيلتر پست كربن

فيلتر پست كربن يا خطي(Inline) پنجمين فيلتر در دستگاه تصفيه آب ميباشد. كربن فعال موجود در اين فيلتر برگرفته از زغال پوسته نارگيل ميباشد كه با توجه به گياهي بودن آن، براي سلامتي مفيد ميباشد. اين فيلتر با فيلتر دوم تفاوتهايي دارد.

فيلتر دوم براي مرحله پيش تصفيه به كار ميرود ولي اين فيلتر براي تصفيه نهايي استفاده ميشود. همچنين در مقايسه با فيلتر دوم، موادي كه در اين فيلتر به كار ميروند توسط اسيدي شسته ميشوند كه موجب استفاده از آنها به منظور تصفيه نهايي آب ميگردد.

اين فيلتر هرگونه ناخالصي كه تا فيلتر چهارم حذف نشده باشد را از بين ميبرد و موجب بهتر شدن مزه آب تصفيه شده ميشود. مدت استفاده از اين فيلتر بسته به حجم آب عبوري از آن دارد و معمولا پس از يك سال تعويض ميگردد. هنگام خريد اين فيلتر بايد به اين نكته توجه نمود كه رنگ پوستهي آن سفيد روشن، بدون لكه و كمي براق باشد.

فيلتر مينرال

مرحله ششم فيلتر مينرال (Mineral) يا فيلتر مواد معدني ناميده ميشود. اين فيلتر براي دستگاه تصفيه ضروري نيست ولي به دليل اينكه ممكن است برخي مواد معدني توسط فيلترهاي ديگر از بين برود، اين فيلتر براي بازگرداندن آن مواد استفاده ميگردد. در ساختمان آن سنگهاي مواد معدني مانند كلسيم، پتاسيم، سديم و... به كار رفته است كه آب پس از عبور از آنها داراي املاح معدني ميشود. عمر اين فيلتر حدود 18 ماه ميباشد كه به دليل رشد ميكروبها پس از اين مدت، بايد تعويض گردد.

فيلتر قليايي تصفيه آب

فيلتر قليايي

آبهاي آشاميدني بعد از تصفيه نيز مقداري خاصيت اسيدي دارند كه براي بدن انسان مضر ميباشد. از اين رو استفاده از فيلتر قليايي به عنوان تنظيم كننده PH آب به كار ميرود.

فيلتر ماوراء بنفش

تا اينجا تمام فيلترهاي به كار رفته در دستگاه تصفيه آب 6 مرحله اي شرح داده شد. براي دستگاه تصفيه آب 7 مرحله اي تمام فيلترهاي شرح داده شده و يك فيلتر ديگر به كار مي رود. فيلتر هفتم براي دستگاه تصفيه آب لازم نميباشد و شركتهاي سازنده با توجه به سفارشات خود اين فيلترها را اضافه ميكنند. ممكن است فيلتر اشعه ماوراء بنفش(UV) و يا فيلتر قليايي به عنوان فيلتر هفتم در دستگاه تصفيه آب 7 مرحلهاي به كار رود. فيلتر UV با تابش اشعه ماوراء بنفش تمام باكتريهاي باقي مانده را از بين ميبرد. اين فيلتر براي آبهاي حاوي كلر(مانند آب شهري) مناسب نميباشد.

دستگاه تصفيه آب اسمز معكوس

 تحقيقات صورت گرفته پيرامون آب تصفيه شده توسط دستگاههاي تصفيه آب نشان ميدهد، دستگاههاي تصفيه آب اسمز معكوس توانسته اند كارايي خوبي از خود بين ساير دستگاهها به اثبات برسانند. فناوري اسمز معكوس يكي از روشهاي هزينه بر در تصفيه آب ميباشد ولي با توجه به اينكه تمام آلاينده ها با دستگاههاي تصفيه معمولي از بين نميروند، لذا انتخاب به سمت اسمز معكوس باز ميگردد.

پس براي انتخاب يك دستگاه تصفيه آب خانگي حتما به اين نكته توجه داشته باشيد كه سيستم اسمزي در آن به كار رفته باشد. همچنين انتخاب يك دستگاه مناسب براي تصفيه آب به عوامل آلاينده آن بستگي دارد. به عنوان مثال براي تصفيه آبي كه داراي مقادير زيادي املاح يا شوري است، استفاده از دستگاه تصفيه آب اسمز معكوس توصيه ميشود. همانطور كه در بخش قبل بيان شد اسمز معكوس عكس روند فرآيند اسمز است و طي آن آب با فشاري كه، از فشار اسمزي بين دو محيط بيشتر است، از يك محيط با غلظت بيشتر به طرف مقابل با غلظت كمتر حركت ميكند. در اين دستگاه با تكيه بر چندين مرحله پيش تصفيه انجام ميشود و در نهايت با تكيه بر روند اسمز معكوس، آب به خوبي تصفيه ميگردد.

دستگاه تصفيه آب اسمز معكوس

دستگاه تصفيه آب قليايي

چرا آب پس از تصفيه خاصيت اسيدي پيدا ميكند؟ براي پاسخ دادن به اين سوال بايد به فيلترهاي تصفيه آب مراجعه نمود. استفاده از دستگاه تصفيه آب اسمز معكوس PH آب را بين 5 تا 6 قرار ميدهد. فيلتر ممبران در دستگاههاي تصفيه آب اسمز معكوس، اكثر آلاينده ها، تركيبات آلي، يونها و املاح موجود در آب را حذف ميكند ولي گاز كربن دي اكسيد از اين غشاء عبور ميكند و طي واكنشهايي غلظت يون هيدروژن زياد ميگردد و موجب اسيدي شدن آب تصفيه شده ميشود.

طبق استاندارد، PH آب آشاميدني بايد محدودهاي بين 6.5 تا 8 داشته باشد. اسيدي شدن آب آشاميدني باعث آسيب جدي به كبد و معده ميشود، بنابراين براي حل اين مشكل و رساندن آب به محدوده استاندارد، استفاده از فيلتري كه بتواند اين كار را انجام دهد، ضروري ميباشد.

دستگاه تصفيه آب قليايي با دو روش فيلتر الكتريسته و اضافه نمودن املاح معدني به آب، خاصيت قليايي به آن ميبخشد. آب قليايي با دارا بودن كلسيم و منيزيم از پوكي استخوان و امراض ديگر جلوگيري ميكند. دستگاه تصفيه قليايي علاوه بر از بين بردن خاصيت اسيدي و اكسيدان آب، به آن خاصيت آنتي اكسيدان ميدهند. همانطور كه ميدانيد خاصيت آنتي اكسيداني آب مهمتر از خاصيت قليايي آن ميباشد. از فوايد نوشيدن آب آنتي اكسيدان كاهش قند، چربي و كلسترول خون ميباشد و افزايش طول عمر را به دنبال خواهد داشت.

https://tasfiehmarket.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۹:۰۲ توسط:pureabmarket موضوع:

خريد بهترين شير خروجي تصفيه آب خانگي

خريد بهترين شير خروجي تصفيه آب خانگي

دستگاه هاي تصفيه آب يكي از الزامات امروز هر خانه اي است كه ميتواند با حذف املاح و ذرات مضر آب تضمين كنده سلامت اعضاي خانواده باشد. اين دستگاه ها از ملزومات هر خانه اي است و به همين دليل علاوه بر كيفيت بالاي آن بايد از متريال خوب و از زيبايي هم برخوردا باشد تا عنصر اضافي در نماي آشپزخانه نباشد، تنها بخش از اين دستگاه كه بيشتر در ديد است شير برداشت آن است كه بروي سينك آشپزخانه نصب ميشود.

اين شير هم بايد با شير اصلي سينك (از لحاظ رنگ و شكل) همخواني داشته باشد و هم بايد كيفيت بالايي داشته باشد تا خراب نشود. در اكثر دستگاه هاي تصفيه آب مشتري حق انتخاب ندارد و فقط 1 نوع شير بروي پك دستگاه قرار داده شده است، اما در دستگاه تصفيه آب زينود xinode انواع گوناگوني از شير آلات در مدلهاي مختلف گذاشته شده تا مشتريان بتوانند همخوان ترين شير را براي دستگاه خود انتخاب كنند.

انواع دستگاه تصفيه آب

 دستگاههاي تصفيه آب بسته به حجم مخزن آب تصفيه شده و نوع مكانيسم آن براي تصفيه آب، انواع مختلفي دارند. از جمله آنها، دستگاه تصفيه آب شش مرحله اي اسمز معكوس، قليايي كننده آب، مينرال يا همان سنگ هاي مواد معدني (Mineral) ، يووي استريليزر كننده آب (UV) ميباشد كه برندهاي سي سي كا (CCK) و سافت واتر (Soft Water) و آكواپرو AQUA PRO از بهترين برند دستگاه هاي تصفيه آب خانگي ميباشند. قطعات دستگاه تصفيه آب به نوع كاركرد آن بستگي دارد اما قطعاتي مانند پست فيلتر كربن و فيلتر ممبران و پمپ و شير برداشت آب تصفيه شده از دستگاه تصفيه كننده آب از بخشهاي رايج و مهم هر دستگاهي ميباشند.

انواع شير برداشت دستگاه تصفيه آب

 از مهمترين قطعات جانبي دستگاه تصفيه آب، شير برداشت ميباشد كه معمولا ظريف و كوچك طراحي ميگردد. اين شير به طور مستقيم به يك سه راهي كه در قسمت خروجي دستگاه تعبيه شده است، متصل ميشود. شير خروجي تصفيه آب به نوبه خود ميتواند حالت زيبا و شيكي به آشپزخانه بدهد. شير خروجي تصفيه آب ممكن است كنار سينك و در مجاورت شير ظرفشويي قرار گيرد و يا بسته به طراحي آن، در ديوار همراه با يك پايه نصب گردد. ظاهر و كيفيت اين شير بسيار مهم ميباشد.

انواع دستگاه تصفيه آب

هر چقدر دستگاه تصفيه، آب را با كيفيت بالا در اختيار قرار بدهد، شير خروجي نقش مهمي در تحويل آب به متقاضي دارد. حذف مواد آلاينده، با استفاده از يك شير خروجي خوب حاصل ميگردد. از اينرو جنس بدنه آن بايد از مواد خوبي مانند استيل درجه يك ساخته شده باشد. شير برداشت افزون بر شكل و ظاهري كه دارد، نبايد در ساخت بدنه آن، از آلياژ خطرناكي مانند سرب، كه به بدن زيان وارد ميكند و سرطان زا است، استفاده شده باشد. آلياژهاي بي خطري مانند كروم كه براي بدن انسان ضرر آنچناني ندارند، ميتوانند گزينه مناسبي براي جنس بدنه شيرهاي تصفيه باشند. همچنين يكي از راههاي تشخيص شير برداشت با كيفيت وزن آن ميباشد كه هر چه سنگينتر باشد، كيفيت شير بالاتر ميباشد.

مغزي شير برداشت در وهله اول نبايد به راحتي موجب نشت آب گردد كه اگر اين اتفاق رخ دهد بايد كل مغزي عوض گردد و با تعويض واشر مشكل حل نميشود.

چنانچه فيلتر تصفيه آب به موقع تعويض نگردد نشت رخ ميدهد، زيرا اگر فيلتر ممبران درست كار نكند و آب سختي بالا و املاح زيادي داشته باشد، به مرور زمان رسوبات و جرم ايجاد شده موجب از كار افتادن مغزي ميشوند. برخي از شيرهاي تصفيه آب قابليت تعمير ندارند و پس از خرابي بايد كل شير را عوض نمود. مغزي شامل يك فلز است كه درون آن، دو سراميك قرار گرفته است. همان طور كه ميدانيد جنس سراميك فقط با آب تصفيه شده عملكرد خوبي خواهد داشت. بنابراين فيلتر دستگاه تصفيه بايد در زمان مناسب عوض شود.

مغزي شير برداشت

انواع شير برداشت فانتزي، بسته به شكل، جنس و فلكه كنترل جريان آب، متفاوت است و از نظر فلكه اي كه با آن جريان آب را كنترل ميكند طرحهاي مختلفي دارد. از جمله طرحهاي آن، شير برداشت اهرمي و شير برداشت ستارهاي ميباشند كه در ادامه به آن دو پرداخته ميشود. كيفيت مغزي شير برداشت تصفيه آب هم در كيفيت ان بسيار تاثيرگذار مي باشد.

 

 شير برداشت اهرمي

شير اهرمي در مقايسه با انواع ديگر شيرها، طراحي و عملكرد بهتري دارد. در اين گونه شيرها، از يك فلكه به شكل اهرم به عنوان تنظيم كنندهي جريان آب استفاده ميشود. هنگام خريد بايد علاوه بر ظاهر آن، به موادي كه در بدنه آن به كار رفته است بسيار دقت نمود. جنس آن بايد از موادي باشد كه در برابر زنگ زدگي بيشترين مقاومت را داشته باشد و آلياژي كه در ساختار آن به كار رفته است، آلاينده را وارد آب نسازد. همچنين نصب آن آسان باشد. رنگي كه براي شير استفاده ميشود حتي الامكان پودري الكترواستاتيك باشد تا مقاومت و عمر طولاني داشته باشد.

شير اهرمي دستگاه تصفيه آب خانگي

شير برداشت ستاره اي

شير برداشت ستارهاي رايجترين شير به كار رفته در سيستم تصفيه آب ميباشد. اين شير شامل يك فلكه چرخان براي كم و زياد كردن جريان آب ميباشد. همانند شير برداشت اهرمي در انتخاب آن به مواردي مانند ظاهر و جنس بدنه دقت نمود. همچنين قابليت نصب آسان روي سينك هم بايد در نظر گرفته شود. اين نوع شير برداشت داراي فلكه كنترل آب ستارهاي شكل ميباشد كه از نظر ظاهري شكلي زيبا و شيك دارد. هنگام از كار افتادن مغزي به راحتي ميتوان آن را تعويض نمود. استانداردهاي جديدي امروزه براي شير برداشت ارائه شده است. اين استاندارد شامل به كار رفتن يك روزنه براي سامانه تخليه آب اضافي و فاضلاب در سيستم اسمز معكوس مي باشد.

قيمت شير خروجي دستگاه تصفيه آب

 امروزه در بازار انواع مختلفي از دستگاههاي تصفيه آب و وسايل جانبي آن موجود ميباشد. اگر به دنبال يك شير خروجي مناسب ميگرديد بايد پارامترهاي مختلفي را در نظر داشته باشيد. قيمت شير خروجي تصفيه آب بستگي به پارامترهايي مثل جنس تنه، نوع رنگ، جنس دسته و نوع پوشش آن بستگي دارد. آلياژ مورد استفاده در ساخت آن بايد استاندارد باشد. به عنوان مثال شيرهايي كه در بدنه آنها از استيل ضد زنگ استفاده ميشوند نسبت به آلياژهاي ديگري مانند برنج و سرب، كيفيت و قيمت بالاتري دارند. هنگامي كه همهي فاكتورهاي ياد شده از كيفيت خوبي بهرهمند باشند، به دنبال آن كيفيت آب تصفيه شده بالاتر خواهد بود. از جمله فاكتورهاي ديگري كه ميتوانند بر قيمت شير خروجي تاثيرگذار باشند، خدماتي مانند سرويسدهي، نصب رايگان و خدمات پس از فروش ميباشند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۷:۲۱ توسط:pureabmarket موضوع:

مركز پخش فيلتر تصفيه آب خانگي

مركز پخش فيلتر تصفيه آب خانگي

بهترين و مطمئن ترين راه در انتخاب و خريد فيلتر، تهيه آنها از مراكز معتبر مانند تصفيه اب ايلياگستر است، محصولات اين مجموعه از برند معروف زينود است. زينود همواره در ارائه محصولات با كيفيت پيشرو بوده و با توليد فيلترهاي گياهي و تراكم بالا با بهترين متريال و بالاترين سطح فود گرد، ضامن سلامت آب آشاميدني براي مشتريان بوده است.

معمولا دستگاه هاي تصفيه آب به صورت چند مرحله اي كار مي كنند كه در هر مرحله يكي از مواد آلاينده ي موجود در آب از آن حذف مي شود و اتفاقات مختلفي روي آب مي افتد و در نهايت در مرحله ي آخر آب آشاميدني پاكيزه و بدون هرگونه آلاينده در دسترس فرد است. معمولا دستگاه هاي تصفيه آب 5، 6، 7 مرحله اي هستند و اين تفاوت در مرحله ها به علت كم يا زياد بودن فيلترها است. اما خوب است بدانيد با اين وجود اين آب همچنان داراي برخي مواد آلاينده است كه مي توانند سلامت انسان را به خطر بياندازند چون تصفيه خانه هاي شهري قادر نيستند برخي از مواد را از آب بزدايند. علاوه بر اين در اين تصفيه خانه ها يكي از مواد ضدعفوني كننده ي مورد استفاده كلر است كه خود كلر براي سلامت انسان مضر است. همچنين در راهي كه اين آب از تصفيه خانه تا خانه طي مي كند نيز برخي مواد وارد آن ميشوند كه سبب آلوده شدن آن مي شوند. از جمله مواد آلاينده اي كه در آبي كه مينوشيم وجود دارد مي توان از مواردي كه در ادامه فته مي شود نام برد: مواد شيميايي مختلف، ميكروارگانيسم ها، نمك هايي كه در آب حل مي شوند، اكسيدهاي موجود در لوله كشي و غيره. اما راه حل اين مشكل چيست؟

بهترين راه حل استفاده از دستگاه تصفيه آب خانگي است. اين دستگاه داراي فيلترهاي متعددي است كه با توجه به نوع فيلتر در هر مرحله تصفيه آب انجام مي شود. در ادامه ي اين مطلب در مورد انواع فيلتر تصفيه آب، فروش عمده و جزئي فيلترهاي دستگاه تصفيه آب، قيمت انواع فيلتر تصفيه آب، خريد اينترنتي فيلتر تصفيه آب صحبت خواهيم كرد. با ما همراه باشيد.

يكي از حياتي ترين فاكتورها براي زنده ماندن انسان ها استفاده از آب است. انسان بدون آب آشاميدني تنها مي تواند يك روز دوام بياورد و اين اهميت آب در بدن را نشان مي دهد. البته كيفيت آب مورد استفاده هم از اهميت بالايي برخوردار است و اگر آبي كه مي آشاميم از نظر سطح كيفي مناسب نباشد اين امر مي تواند مقدمه اي بر ابتلا به انواع مختلف بيماري ها باشد.آب آشاميدني كه در حال حاضر در اختيار ما قرار گرفته است به وسيله ي تصفيه خانه هاي شهري پالايش شده و به دست ما مي رسد.

انواع فيلتر تصفيه آب

همواره بهتر است فيلترهاي خود را از محل فروش عمده فيلتر تصفيه آب تهيه كنيد تا از نظر قيمتي به صرفه تر باشند. هر دستگاه تصفيه آب خانگي از فيلترهاي زير بهره مي برد:

فيلتر پلي پروپيلن،فيلتر كربن اكتيو، فيلتر كربن بلاك، فيلتر ممبران، فيلتر پست كربن، فيلتر مينرال و فيلتر قليايي كننده ي آب. در ادامه در مورد هر يك از اين فيلترها توضيح مي دهيم.

معرفي فيلتر پلي پروپيلن

فيلتر پروپيلن به نام فيلتر گام نخست هم شناخته مي شود. اين فيلتر در دسته ي فيلترهاي پايين دستگاه به شمار مي آيد و كار آن از بين بردن املاح و مواد آلاينده اي است كه از نظر ابعاد بزرگ هستند و در آب آشاميدني موجود هستند. اين املاح بزرگ براي نمونه موارد روبرو را شامل مي شوند: شن و ماسه، گل و لاي، جلبكف اكسيد موجود در لوله كشي ها و غيره. يكي از خطراتي كه وجود اين مواد در آب ميتواند داشته باشد احتمال ابتلاي افراد به سنگ كليه است كه با استفاده از فيلتر پلي پروپيلن اين مشكل رفع مي شود.

معرفي فيلتر كربن اكتيو

اين فيلتر كه به نام فيلتر كربن پودري يا فيلتر UDF هم شناخته مي شود مرحله ي دوم تصفيه آب را شامل مي شود. اين فيلتر هم مانند فيلتر پلي پروپيلن در دسته ي فيلترهاي پايين دستگاه قرار مي گيرد. جنس سازنده ي اين فيلتر از پوست نارگيل است و اگر بخواهيم كمي علمي تر صحبت كنيم در ساخت اين فيلتر از موادي موجود در پوست نارگيل بهره گرفته مي شود. به غير از اين مواد مختلف ديگر اعم از پوسته ي بادام زميني و پوست گردو هم براي ساخت فيلتر كربن اكتيو استفاده مي شود.

اين فيلتر قادر است حشرات ريز موجود در آب و نيز باكتري هاي آن را از بين ببرد. وجود اين دسته از مواد در آب آشاميدني باعث تغيير كردن رنگ، مزه و حتي بوي آب آشاميدني مي شوند و در نتيجه حذف آنها از اهميت بالايي برخوردار است. يكي ديگر از كاربردهاي اين فيلتر براي حذف ماده هاي شيميايي مضر موجود در آب است. براي مثال در تصفيه خانه هاي شهري از ماده ي شيميايي و خطرناك كلر براي ضدعفوني كردن آب بهره مي گيرند. اين ماده بسيار مضر و خطرناك بوده و استفاده ي متناوب از آن سبب مي شود تا پس از گذشت مدتي زمان اين ماده وارد بدن شود و آن را دچار مشكل كند. اين فيلتر به حذف اين ماده هم كمك مي كند.

معرفي فيلترهاي تصفيه آب خانگي

معرفي فيلتر كربن بلاك

نام ديگر اين فيلتر، فيلتر CTO است و شكل ظلهري آن شبيه به ي لوله است. مانند فيلتر كربن اكتيو اين فيلتر هم از مواد طبيعي مانند پوست گردو توليد مي شود و داراي مقدار زيادي كربن فعال است كه به صورت فشرده شده قرار دارد. اين فيلتر داراري روزنه هاي بسيار زيادي است كه آب از داخل اين روزنه ها رد مي شود و مواد زائد آن مانند كلر و طعم نامطلوب و بوي ناخوشايند آب گرفته مي شود. اين فيلتر از جمله ي پايه اي ترين فيلترها در پروسه ي تصفيه آب است و در صورتي كه در مراحل آن اين مرحله وجود نداشته باشد پروسه ي تصفيه كامل نمي شود. نكته اي كه وجود دارد اين است كه فيلتر كربن بلاك دوام كوتاهي دارد و معمولا پس از شش ماه مي بايست نسبت به تعويض فيلتر تصفيه آب كربن بلاك اقدام كرد. طول عمر كم اين فيلتر به علت ميزان استفاده ي بالا از ان است.

معرفي فيلتر ممبران

گام چهارم از تصفيه آب از بين بردن كليه ي آلاينده هايي است كه به صورت حل شده و محلول در آب موجود هستند. از جمله ي اين آلاينده ها مي توان به انگل ها، قارچ ها، باكتري ها، نيتريت ها و غيره اشاره كرد. فيلتر ممبران چند طبقه اي است و پهناي كمي دارد و تمامي طبقه هاي ان به صورت متراكم روي هم قرار گرفته اند. اين فيلتر داراي قدرت زيادي است و مي تواند تا حدود نود و هشت درصد مواد آلاينده ي موجود در آب را حذف كند.

معرفي فيلتر پست كربن

نام ديگر فيلتر پست كربن، فيلتر كربن خطي است و گام پنجم از مراحل تصفيه آب است. مهم ترين كارايي اين فيلتر از بين بردن مزه و بوهاي نامطبوعي است است كه در ا آشاميدني موجود هستند. آبي كه به اين مرحله مي رسد تقريبا از هر آلودگي كه در آن وجود داشته است تصفيه شده و كار زيادي براي اين فيلتر باقي نمي ماند. به همين دليل دوام و طول عمر فيلتر پست كربن از ساير فيلترهاي دستگاه تصفيه آب بيشتر است.

معرفي فيلتر مينرال

هنگامي كه آب وارد دستگاه تصفيه مي شود و روي آن پالايش صورت مي گيرد در كنار تصفيه ي مواد آلاينده برخي مواد مفيد آب مانند ويتامين ها و املاح معدني آن هم از آب گرفته مي شود. سپس آب با رد شدن از اين فيلتر دوباره اين مواد معذني خود مانند كلسيم، پتاسيم، آهن و غيره را به دست مي آورد. اين فيلتر دوامي 2 ساله دارد و پس از گذشت دو سال مي بايست نسبت به تعويض آن اقدام كرد.

معرفي فيلتر قليايي كننده ي آب

اين فيلتر كه به نام فيلتر آلكالاين هم شناخته مي شود به آب كمك مي كند تا خاصيت قليايي پيدا كند. بر اساس نتايج پژوهش ها آب قليايي داراري خواص بسيار زيادي براي بدن است و استفاده از آن بسيار توصيه شده است. هنگامي كه آب از اين فيلتر گذر مي كند حاوي آنتي اكسيدان مي شود كه براي بدن بسيار مفيد هستند. از جمله فوايد آب قليايي مي توان به پيشگيري از پوك شدن استخوان ها، كاهش ريسك ابتلا به سرطان و غيره را نام برد.

فروش عمده و جزئي فيلترهاي دستگاه تصفيه آب

 حال كه در مورد انواع مختلف فيلترهاي دستگاه تصفيه اب اطلاعاتي كسب كرديم اين سوال پيش مي ايد كه براي خريد فيلتر آب تصفيه كن مي بايست از كجا اقدام كرد؟ براي اين كار مي توانيد به تمامي نمايندگي هاي مجاز فروش دستگاه هاي تصفيه آب مراجعه كرده و براي خريد فيلترهاي دستگاه اقدام كنيد. براي خريد و انتخاب برند فيلتر مي توانيد از نماينده هاي فروش و مشاوران بهره بگيريد و با گفتن مدل و برند دستگاه خود آنها قطعا شما را براي خريدي خوب راهنمايي مي كنند. براي تعويض فيلترهاي دستگاه تصفيه اب مدت زمان معيني وجود دارد. طول عمر متوسط و حدودي هر يك از اين فيلترها در ادامه آورده شده است:

فيلتر پلي پروپيلن را مي توانيد تا زماني كه رنگ آن عوض نشده است مورد استفاده قرار دهيد. اما به محض عوض شدن رنگ آن و تبديل رنگ به قهوه اي مي بايست سريعا آن را عوض كنيد. معمولا اين تايم چيزي بين دو هفته تا شش ماه است. فيلتر كربن اكتيو استفاده ي بالايي دارد و پس از گذشت 6 ماه مي بايست آن را با فيلتر جديد جايگزين كرد. فيلتر كربن بلاك هم مانند فيلتر كربن اكتيو بوده و تنها شش ماه طول عمر مفيد دارد. معمولا براي تعويض فيلتر ممبران زمان خاصي در نظر نمي گيرند و فقط در صورتي نياز به عوض كردن آن است كه فيلتر دچار آسيب شود. عموما انواع با كيفيت اين فيلتر طول عمري بين هجده ماه تا 4 سال دارند و هنگام تعويض بايد حتما دقت شود كه فيلتر اصل خريداري شود. براي اين كار حتما از نمايندگي هاي مجاز يا مراكز فروش مطمئن و معتبر كمك بگيريد. طول عمر فيلتر پست كربن 12 ماه بوده و پس از طي اين مدت زمان بايد آن را عوض كرد. فيلتر مينرال هم داراي عمر مفيد 1 سال تا 18 ماه است و با طي شدن اين مدت مي بايست نسبت به تعويض آن اقدام كرد.

خريد اينترنتي فيلترهاي تصفيه آب خانگي

قيمت انواع فيلتر تصفيه آب

 همانطور كه در قسمت پيشين هم گفته شد انواع فيلترهاي دستگاه تصفيه آب داراي طول عمر معيني هستند و پس از منقضي شدن زمان آن مي بايست نسبت به خريد فيلتر جديد و تعويض آن با فيلتر قديمي اقدام كرد. اما ممكن است اين سوال براي شما پيش بيايد كه قيمت انواع فيلترهاي اين دستگاه به چه صورت است؟ عموما قيمت فيلتر با كيفيت آن و همچنين برند آن نسبت مستقيمي دارد و هرچه برند بهتر و معروف تر و در عين حال محبوب و پر استفاده تري باشد قطعا قيمت آن بالاتر مي رود. همچنين هرچه سطح كيفي فيلتر خريداري شده بالاتر باشد قطع به يقين قيمت آن هم بيشتر است. براي خريد و يا اطلاع از قيمت انواع فيلترهاي اين دستگاه ها مي توانيد به مركز فروش قطعات تصفيه آب البته از نوع معتبر و مطمئن ان مراجعه كنيد.

خريد اينترنتي فيلتر براي دستگاه تصفيه آب

 با توجه به اينكه امروزه افراد داراري مشغله هاي زيادي هستند و در عين حال ازدحام و ترافيك در خيابانها زياد است نحوه ي خريد مردم تغيير كرده و عموما افراد روي به خريدهاي اينترنتي آورده اند. اين امر خصوصا به دليل پيشرفت تكنولوژي بسيار رايج شده و شما به راحتي مي توانيد با در اختيار داشتن يك سيستم كامپيوتري يا گوشي هوشمند و نيز اينترنت براي يك خريد راحت و بدون دردسر اقدام كنيد. خريد فيلتر دستگاه تصفيه آب هم از اين قاعده مستثني نيست و شما مي توانيد با مراجعه به سايت هاي فروش معتبر و مجاز مانند تصفيه آب ايلياگستر، ديجي كالا يا سايت هاي فروش نمايندگي هاي مجاز مربوط به دستگاه تصفيه آب اقدام به خريد كنيد و تجربه ي خريدي لذت بخش و راحت را داشته باشيد. مركز پخش تصفيه آب ايلياگستر، آماده است تا شما را در انتخاب و خريد بهترين فيلترهاي آب تصفيه كن خانگي ياري كند.

خريد اينترنتي كمك مي كند تا شما بتوانيد تمامي انواع كالاي مورد نظر خود را در فروشگاه هاي مختلف مشاهده كرده و آنها را از نظر جنبه هاي گوناگون مانند كارآمد بودن فيلتر، قيمت آن، دوام فيلتر و ساير ويژگي ها مورد بررسي قرار دهيد. سپس از ميان انها بهترين و قيمت مناسب ترين را انتخاب كرده و خريداري كنيد. اينگونه بدون هيچ مشكلي و تنها با چند كليك توانسته ايد فيلتر مورد نظر خود را خريداري كرده و در درب منزل تحويل بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۲:۲۱ توسط:pureabmarket موضوع:

تشخيص فيلتر ممبران اصلي از تقلبي در دستگاه‌هاي تصفيه آب

تشخيص فيلتر ممبران اصلي از تقلبي در دستگاه‌هاي تصفيه آب

از آن جايي كه فيلتر ممبران مستقيما با دستگاه تصفيه آب در ارتباط است و ما از اين دستگاه براي توليد آب آشاميدني سالم و خالص استفاده مي كنيم بهتر است كه در هنگام تهيه فيلتر ممبران اصلي به فروشگاه هاي معتبر مانند شركت ايلياگستر مراجعه كنيم تا يك كالاي با كيفيت را دريافت كنيم . قيمت فيلتر ممبران در نمايندگي ها قيمت هاي مناسبي است و به طور كلي چون اين دستگاه با يكي از نياز هاي اساسي انسان ها كه نياز به آب آشاميدني است سروكار دارد بهتر است كه براي آن هزينه كنيد و بهترين نوع آن را تهيه كنيم . فيلتر ممبران دقتي در حد 0.0001 ميكرون دارد از اين رو فيلتري بسيار حساس است و بايد با حساسيت خريداري شود.

امروزه تصفيه آب خانگي يكي از دغدغه هاي انسان هاست تا بتوانند آب آشاميدني سالم مصرف كنند. در گذشته فرآيند تصفيه آب به وسيله فيلتر هاي معمولي انجام مي شده و از اين طريق رسوبات و گل و لاي از آب حذف مي شد ، اما امروزه با پيشرفت تكنولوژي نحوه تصفيه آب كاملا تغيير كرده و به صورت حرفه اي و با كيفيت بالاتري توسط فيلتر ممبران اصلي صورت مي گيرد . در حال حاضر تصفيه آب آشاميدني از طريق روش اسمز معكوس انجام مي‌ شود و اين روش بهترين راه براي تصفيه آب است به اين دليل كه آب آشاميدني با كيفيت و خالصي را توليد مي كند . خريد فيلتر ممبران اصلي و يا دستگاه تصفيه آب به دليل وجود ناخالصي در آب بسيار رواج يافته است ، به همين دليل بايد به دنبال خريد فيلتر ممبران اصلي مناسب با به روز ترين استاندارد ها بود .

كاربرد فيلتر ممبران

فيلتر ممبران آب آشاميدني را به بهترين نحوه تصفيه مي كند، فيلتر ممبران اصل در انواع گوناگوني است كه به با عناوين UF و NF مي باشد و كه به UF ممبران اولترافيلتراسيون و NF نانوفيلتراسيون مي باشد . فيلتر ممبران بهترين نوع فيلتر است زيرا از ساير فيلترها قابليت فيلتراسيون بيشتري دارد و نحوه تصفيه آب نيز از طريق اين فيلتر متفاوت است . زماني كه در دستگاه تصفيه آب از ممبران استفاده شده باشد شما آب آشاميدني با كيفيت بهتري برخوردار خواهيد بود زيرا طي يك فرآيند بسيار حرفه اي آب توسط اين فيلتر تصفيه مي شود .

ممبران تمامي ذرات و مواد معلق و اضافه را جداسازي مي كند و قدرت فيلتراسيون بالاي فيلتر ممبران اصلي موجب مي شود كه آلاينده هايي مانند ميكروب ، باكتري ، بو و طعم نامطبوع و همين طور فلزات سنگين از آب حذف شوند و آب آشاميدني خالص توليد شود .

جهت خريد فيلتر ممبران اورجينال به نمايندگي هاي معتبر مراجعه كنيد.

همان طور كه گفته شد قدرت فيلتراسيون توسط فيلتر ممبران بالاست و همين ويژگي اين فيلتر موجب شده است كه در صنايع مختلفي مانند صنايع پتروشيمي، صنايع نفت و گاز ، دستگاه هاي آب شيرين كن ، صنايع داروسازي مورد استفاده قرار بگيرد. يكي از اصلي ترين كاربرد هاي فيلتر ممبران اصلي در دستگاه تصفيه آب خانگي است كه آب آشاميدني خالصي را توليد مي كند

قدرت پاكسازي فيلتر ممبران اصلي حدود 0.0001 ميكرون مي باشد كه نشان دهنده دقت اين فيلتر است و با استفاده از ويژگي هاي اين فيلتر تصفيه آب مي توان آب آشاميدني سالم و با خلوص بالا مصرف كرد . اگر قصد خريد دستگاه تصفيه آب دارين ، دستگاهي را تهيه كنيد كه داراي فيلتر ممبران باشد ، خريد فيلتر مي تواند موجب شود كه در راستاي سلامتي خود گامي برداريد

كاربرد اصلي فيلتر ممبران حذف املاح و مواد مضر است كه بي شك اين نوع فيلتر حذف مواد مضر را تا حد بالايي ممكن مي سازد و همين موضوع نيز دليل بر استفاده از اين نوع فيلتر در دستگاه هاي تصفيه آب شده است .

هنگام خريد دستگاه تصفيه آب و فيلتر ممبران به استاندارد ها توجه كنيد .

در ادامه قصد داريم به بررس بهترين برند هاي فيلتر ممبران تصفيه آب بپردازيم تا افرادي كه قصد تهيه فيلتر ممبران اصلي را دارند بتوانند با كيفيت ترين آن را انتخاب كنند و يك خريد لذت بخش را تجربه كنند .

خريد فيلتر دستگاه تصفيه آب

بهترين برند هاي فيلتر ممبران براي دستگاه تصفيه آب

 ويژگي ها و قابليت هاي اين فيلتر موجب شده است كه اكثر افراد خريد فيلتر ممبران را به ديگر فيلتر ها ترجيح بدهند . با كاربرد هاي اين نوع فيلتر آشنا شديم و دانستيم كه فيلتراسيون ممبران به گونه است كه مي تواند آب آشاميدني خالص و سالمي را كه از املاح و مواد مضر پاكسازي شده در اختيار ما قرار دهد . اين نوع فيلتر در برند هاي مختلف و همين طور توسط كشور هاي مختلف توليد و روانه بازار شده است كه قصد معرفي بهترين آن ها را داريم .

فيلتر ممبران آمريكايي يكي از بهترين نوع فيلتر ممبران است كه قابليت و كيفيت قابل توجهي دارد . ممبران فيلمتك آمريكا جزو بهترين ممبران هاي دنيا مي باشد ، اين برند داراي تمامي گواهينامه هاي بين المللي است كه بيانگر كيفيت و استاندارد بود اين نوع فيلتر مي باشد . ممبران تايواني نيز از بهترين فيلتر هايي است كه در دستگاه تصفيه آب خانگي استفاده مي شود و اگر قصد دارين فيلتر ممبران اصلي تهيه كنيد اين نوع نيز جزو با كيفيت ترين فيلتر ها مي باشد .

فيلتر آكوا پرو در دستگاه هاي تصفيه آب خانگي مورد استفاده قرار مي گيرد ، اين نوع فيلتر ساخت كشور ايران است كه به وسيله قطعات تايوان ساخته مي شود . در فيلتر آكوا پرو از جديدترين سيستم و روش ها براي تصفيه آب استفاده مي شود و اين كار طي چندين مرحله صورت مي گيرد .

توراي ژاپن نيز در ميان بهترين فيلتر هاي تصفيه آب به شمار مي آيد ، اين نوع ممبران توسط كمپاني توراي در ژاپن توليد مي شود . اين نوع فيلتر ممبران سيزده لايه است و ظرفيت مناسبي براي تصفيه آب در طول روز دارد .

فيلتر سي سي كا توليد كشور ژاپن است و اين فيلتر جزو مطرح ترين فيلتر هاي ممبران در جهان است ، اين نوع فيلتر با استفاده از روش اسمز معكوس و به كارگيري روش هاي ديگر آب را تصفيه مي كند و در واقع مي توان گفت كه در ميان حرفه اي ترين دستگاه هاي تصفيه آب قرار دارد . اين فيلتر با بهره گيري از تكنولوژي پيشرفته RO سختي آب نيز از بين مي برد .

سافت واتر در ميان قديمي ترين برند هاي تصفيه آب در جهان مي باشد كه طي فرآيند بسيار حرفه اي و دقيق آب را تصفيه مي كند . اين برند تاييديه هاي بين المللي را دريافت كرده است كه نشان از كيفيت اين فيلتر مي باشد . سيستم فيلتراسيون اين دستگاه اسمز معكوس است و تمامي املاح مضر را از آب پاكسازي مي كند كه موجب بالا رفتن كيفيت و خلوص آب آشاميدني مصرفي مي باشد .

به طور كلي اگر قصد خريد فيلتر ممبران داريد ، ممبران 13 لايه بهترين نوع فيلتر است كه مي توان از آن استفاده كرد . اين نوع فيلتر ها اورجينال هستند و كيفيت مناسبي دارند . در نظر داشته باشيد كه هر برند ويژگي هاي خاص خود را دارد و گاها ممكن است اين تعداد لايه نشان دهنده تقلبي بودن فيلتر باشد .

در ادامه قصد داريم كه بررسي كنيم چگونه مي توانيم يك فيلتر ممبران اصل و اورجينال تهيه كنيم ، اين مورد براي افرادي كه قصد خريد فيلتر ممبران دارند اهميت ويژه اي دارد .

راهنماي خريد فيلتر ممبران اصل و اورجينال

 قبل از اين كه اقدام به خريد كالا و تجهيزاتي كنيم بهتر است بدانيم كه يك كالاي اصل و اورجينال چه ويژگي هاي دارد تا بتوانيم بهتر گزينه را براي خود انتخاب كنيم ‌. اين موضوع در هنگام خريد فيلتر ممبران نيز صادق است و بايد در اين باره نكاتي را بدانيم .

بهترين برند فيلتر ممبران

متاسفانه فيلتر هايي كه در بازار وجود دارند ممكن است تقلبي باشند و در اين شرايط بايد توجه كنيم كه كالاي اصل را تشخيص دهيم . يكي از راه هاي تشخيص فيلتر ممبران اصل نوع بسته بندي آن مي باشد ، بسته بندي بايد مقاوم و محكم باشد و علاوه بر اين اطلاعات روي فيلتر و بسته بندي آن بايد با هم ، هم خواني داشته باشد ‌.

يكي از راه هاي تشخيص فيلتر تصفيه آب اورجينال توجه به نوع بسته بندي مي باشد .

به ليبل محصول دقت كنيد كه چيزي به آن اضافه نشده باشد ، اگر ليبل آسيب ديده بود مي تواند نشان دهنده تقلبي بودن فيلتر باشد. توجه داشته باشيد كه بهتر است نوشته هاي روي ليبل را با دقت بخوانيد .

اكثر فيلتر هاي تقلبي ظرفيت ۷۵ گالن را دارا مي باشند . در اين شرايط بهتر است كه از خريد اين نوع صرف نظر كنيم و فيلتر هايي با گالن ۵۰ را خريداري كنيم . عدد روي ليبل را با عدد نوشته شده روي لوله مقايسه كنيد كه يكي باشند.

در ارتباط با برند هاي فيلتر موجود در بازار جست و جو كنيد و با ويژگي هاي آن آشنا شويد و هنگام خريد آن ها را با هم تطبيق دهيد تا مطمئن شويد كه يك محصول با كيفيت را تهيه مي كنيد .

از آن جايي كه فيلتر ممبران مستقيما با دستگاه تصفيه آب در ارتباط است و ما از اين دستگاه براي توليد آب آشاميدني سالم و خالص استفاده مي كنيم بهتر است كه در هنگام تهيه فيلتر ممبران اصلي به فروشگاه هاي معتبر و نمايندگي ها مراجعه كنيم تا يك كالاي با كيفيت را دريافت كنيم . قيمت فيلتر ممبران در نمايندگي ها قيمت هاي مناسبي است و به طور كلي چون اين دستگاه با يكي از نياز هاي اساسي انسان ها كه نياز به آب آشاميدني است سروكار دارد بهتر است كه براي آن هزينه كنيد و بهترين نوع آن را تهيه كنيم .

موارد گفته شده تا حدي مي تواند كمك كننده باشد تا بتوانيد فيلتر ممبران اصل و اورجينال را از فيلتر هاي ديگر تشخيص دهيد . بهتر است فيلتر را از برند هاي معتبر تهيه كنيد تا خيالتان از خريد آسوده شود و در نظر داشته باشيد كه كالاي كه تهيه مي كنيد استاندارد هاي لازم و همين طور گارانتي داشته باشد تا در صورت بروز مشكل و ايراد بتوانيد آن را تعويض يا تعمير كنيد . نمايندگي هاي دستگاه تصفيه آب بهترين گزينه براي تهيه فيلتر ممبران اصلي مي باشند .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۶:۰۴ توسط:pureabmarket موضوع:

معرفي فيلتر پست كربن و كاربرد آن در دستگاه تصفيه آب

معرفي فيلتر پست كربن و كاربرد آن در دستگاه تصفيه آب

 يك فيلتر مهم در دستگاه تصفيه آب فيلتر پست كربن است كه در مرحله 5 دستگاه هاي RO  قرار ميگيرد و ميتواند بو آب ذخيره شده در مخزن را حذف كند ، جنس اين فيلتر از اهميت ويژه اي برخوردار است، و تاثير مستقيم بر كيفيت آب دارد. بهترين نوع فيلتر پست كربن ساخته شده از پوست نارگيل است. در برندهاي معروفي مانند زينود از كربن 100 درصد گياهي كوكونات (پوست نارگيل) وارداتي استفاده شده است و به همين دليل در اين برند آب از كيفيت و طمع بسيار خوبي برخودار است. تمامي مدلهاي برند زينود داراي اين فيلتر ميباشند.

فيلتر پست كربن چيست؟

 همانطور كه قبلا هم اشاره كرديم، براي خريد يك دستگاه تصفيه آب مناسب بايد اطلاعات كاملي از انواع اين دستگاه داشته باشيد.

در همه اين دستگاهها چندين فيلتر فيلتر تصفيه آب وجود دارد كه با عبور آب از داخل هريك از آنها، املاح و تركيباتي كه در داخل آب وجود دارد، گرفته شده و آب خروجي عاري از آن املاح خواهد بود. تمام اين دستگاهها به طور عمومي داراي 3 مرحله فيلتر هستند كه در ابتداي كار رسوبات و مواد معلق درشت را از آب مي زدايند.

دو فيلتر بعدي فيلترهاي كربني هستند كه مي توانند مواد و ذرات شيميايي كوچكتر را مثل كلر تصفيه كنند. حتي مي توانند سموم را هم در صورت وجود احتمالي، جذب نمايند. در اين دو مرحله حتي هر گونه بو و رنگ و طعم و مزه اي هم كه در آب وجود داشته باشد، جذب مي شود.

دستگاههاي اسمز معكوس، داراي فيلتر كربن در مرحله 4 هستند كه تقريبا 99/99 درصد مواد و ذرات از طريق اين فيلتر از آب گرفته مي شود.

فيلتر مرحله 5 كه با نام فيلتر پست كربن هم شناخته مي شود در مرحله بعدي قرار دارد كه مواد شيميايي كه شايد احتمال وجودشان به كمتر از 1/0 درصد هم برسد را هم از بين مي برند.

از مرحله پنجم به بعد آب بسيار كيفيتي ويژه پيدا خواهد كرد كه در آن هيچگونه مواد مضر از هر نوعي كه باشد، وجود نخواهد داشت. معمولا بعد از فيلتر مرحله 5، از اشعه هاي uv براي پاكسازي استفاده مي شود و اين اشعه مي تواند هر نوع ميكروارگانيسم مانند ويروسها را هم از بين ببرد. البته در بعضي ديگر از دستگاهها از تركيباتي كه در آنها نقره به كار رفته، براي از بين بردن ميكروبها استفاده مي شود. فيلترهاي قليايي كننده هم كه مي توانند براي بهبود طعم آب استفاده شوند، در بعضي دستگاهها وجود دارند.

فيلتر پست كربن براي افرادي كه خاطري آسوده از نوشيدن آب مي خواهند، لازم و ضروري است. اين فيلتر ساختار ساده اي دارد. براي ساخت اين فيلتر از زغال پوست نارگيل كه خواص باورنكردني در ارتباط با جذب مواد دارد، استفاده مي شود.

اين فيلتر بعد از فيلتر ممبران قرار مي گيرد و در دهانه ورودي و خروجي خود؛ دو صافي دارد كه اين دو صافي هم به تصفيه بيشتر كمك خواهند كرد. آب بعد از عبور از فيلتر ممبران وارد فيلتر پست كربن شده و بعد از تصفيه، از دهانه خروجي آن، وارد مرحله ديگري مي شود. زغال يا به عبارتي، كربني كه براي اين فيلتر در نظر گرفته شده، هيچ ويژگي ديگري به جز جذب مواد، بر روي آب باقي نميگذارد.

عملكرد فيلتر مرحله 5 چگونه است؟

معمولا به دليل آنكه ميزان حجم آبي كه توسط فيلتر ممبران در طول روز تصفيه مي شود، كم است بايد از مخزن آب براي جمع آوري آن استفاده كرد. ذخيره آب در مخزن ها مي تواند طعم و مزه آب را تغيير دهد و به همين دليل از فيلتر پست كربن براي تصفيه كامل استفاده ميشود و به عنوان مرحله نهايي تصفيه آن را به حساب مي آورند. فيلتر پست كربن حتما بايد در دستگاههاي تصفيه به روش اسمز معكوس وجود داشته باشند.

فيلتر مرحله 5 تصفيه آب

با ورود آب از فيلتر ممبران از دهانه ورودي به فيلتر مرحله 5، كربن پودري موجود در اين فيلتر به جذب احتمالي آلاينده هاي باقيمانده و طعم و بو پرداخته، و آب را در نهايت پاكيزگي و بي طعمي از دهانه خروجي خود به سمت مخزن دستگاه خارج مي سازد.

زمان تعويض فيلتر پست كربن

 براي حفظ سلامتي بيشتر آب تصفيه شده، بايد به زمان تعويض فيلترهاي موجود حتما توجه داشت. معمولا زمان تعويض فيلترها به عواملي همچون مدت زماني كه از اولين استفاده مي گذرد، مقدار استفاده از فيلترها با توجه به حجم آب مصرفي، كيفيت آب تصفيه شده و همچنين نوع برند و كيفيت فيلتر بستگي خواهد داشت.

معمولا زمان تعويض فيلتر مرحله 5، حدودا يكسال بعد از گذشت اولين استفاده مي باشد. برندها و كيفيت هاي مختلف اين فيلتر در بازار وجود دارد. براي خريد فيلتر تصفيه آب، حتما به مراكز معتبر مراجعه داشته باشيد.

نحوه تعويض فيلتر پست كربن

براي تعويض فيلتر پست كربن مي توانيد طبق دستورالعمل زير اقدام كنيد:

آب ورودي به دستگاه را بسته و دستگاه را از برق بيرون بكشيد.

بايد تمامي اتصالات فيلتر پست كربن را باز كنيد. اعم از اتصالاتي كه از فيلتر ممبران وارد فيلتر پست كربن شده و همينطور اتصالات مربوط به شلنگ آبي كه از پست كربن وارد مخزن مي شود.

ورودي آب به فيلتر پست كربن و خروجي آب در فيلتر پست كربن را را بايد طبق دستورالعمل مشخص شده بر روي فيلتر وصل كنيد، در غير اينصورت امكان گرفتگي و رد نشدن آب از فيلتر وجود خواهد داشت.

. بعد از آنكه فيلتر را در جهت صحيح متصل كرديد، اتصالات و شلنگ ها را مجددا وصل نموده و دستگاه را به برق بزنيد.

بهترين برندهاي فيلتر تصفيه آب

 آنچه كه عملكرد يك دستگاه تصفيه آب خانگي را بالا مي برد، كيفيت فيلترهايي است كه در آن به كار رفته است. اگر به منظور تعويض هر كدام از فيلترها، از انواع بي كيفيت آنها استفاده شود به طور قطع ديگر نمي‌توانيم انتظاري كه از كيفيت آب تصفيه شده داشتيم را داشته باشيم.

در بازار، انواع برندها و كيفيت ها موجود مي باشند اما اگر بخواهيم به بهترين فيلترهاي تصفيه آب اشاره كنيم بايد به برند cck، ايزي ول، سافت واتر، آكواپرو، اشاره كنيم كه از برندهاي تايواني به شمار مي روند كه استانداردهاي لازم را براي فيلتراسيون كسب كرده اند. اين فيلترها در اغلب كشورهاي جهان از جمله كشورهاي اروپايي هم، استفاده فراوان دارند.

مثلا فيلتر تصفيه آب اكواپرو تايواني، يكي از قدرتمندترين فيلترهاي موجود در جهان مي باشد كه در دستگاههاي مختلف تصفيه آب، مورد استفاده قرار مي گيرد. علاوه بر كيفيت بالاي اين فيلترها در تصفيه آب از لحاظ ساختار بسيار مستحكم بوده و به راحتي آسيب نمي بينند.

اگر قصد خريد فيلترهاي تصفيه آب از جمله فيلتر مرحله 5 تصفيه آب را داريد، بهتر است به فروشگاهها و نمايندگي هاي مجاز فيلترهاي نام برده شده مراجعه نماييد.

راهنماي خريد فيلتر تصفيه آب

 همانطور كه خريد خود دستگاه تصفيه آب بايد با دقت زيادي صورت بگيرد، خريد فيلترها هم كه از اصلي ترين قسمت هاي دستگاه تصفيه آب به شمار مي روند، بايد با وسواس صورت بگيرد.

خريد فيلتر دستگاه تصفيه آب

اگر ميخواهيد يك دستگاه معتبر و اصل را بخريد، حتما به مواردي مثل موارد زير دقت داشته باشيد:

. ممكن است بر روي بعضي از دستگاهها يك پنل هوشمند براي كنترل فيلترها وجود داشته باشد. بايد بدانيد كه دستگاههاي اصل، چنين پنلي براي تنظيم فيلترهاي خود ندارند!

. معمولا نام برند بر روي دستگاه و يا اجزا به خوبي حك شده و به راحتي نمي توان آنها را از بين برد. اگر نام و نشان قطعه خريداري شده فقط به شكل برچسبي وجود دارد، معتبر نخواهد بود.

. به نحوه بسته بندي فيلترها توجه كافي را داشته باشيد. معمولا قطعات تصفيه آب اصل هم بسته بندي بالا و باكيفيتي دارند و هم نوشته هاي روي بسته بندي با آنچه كه روي قطعه است هماهنگي كامل را دارد. البته برندهاي بزرگ و معتبر معمولا از علايم خاصي براي اصل بودن قطعات خود استفاده مي كنند كه مي توان در سايت كارخانه آنها، آن را ديد و به خاطر سپرد.

. ليبل هايي كه روي فيلترها نصب مي شود بايد با دقت تمام نصب شده باشند مثلا ليبلي كه به شكل كج روي قطعه قرار گرفته است، تقلبي بودن را نشان مي دهد. معمولا با خراشاندن ناخن بر روي ليبل مي توانيد، علايمي را زير آن ببينيد اگر اين علايم وجود نداشت مطمئن باشيد قطعه اصل نيست.( البته اگر وجود داشته باشد نمي توانيم به طور قطع بگوييم كه قطعه اصل است اما اگر نباشد، به طور قطع مي توانيم بگوييم قطعه تقلبي است)

. نام برند موجود بر روي فيلتر را در اينترنت جستجو كنيد و از وجود برندي با اين نام مطمئن شويد.

اين موارد و موارد ديگر مي توانند تا حدودي به شما در خريد فيلتر تصفيه آب اصل كمك كنند. البته با توجه به زيركي هايي كه در اين زمينه افراد متقلب از خود نشان مي دهند شايد پيدا كردن يك قطعه اصل مانند فيلتر مرحله 5، فقط از طريق فروشگاههاي معتبر و مورد اطمينان حاصل شود.

قيمت فيلتر پست كربن

با توجه به نوع برند آن و مهمتر از همه اصل يا تقلبي بودن، متفاوت مي باشد. براي اطلاع دقيق از اخبار مربوط به قيمت ها، مي توانيد به فروشگاه تصفيه ماركت مراجعه نماييد. با بهترين قيمت و تضمين اصالت كالا مي توانيد خريد خود را با خيال راحت انجام دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۴:۲۴ توسط:pureabmarket موضوع:

هدف از تصفيه آب به وسيله دستگاه تصفيه كننده آب چيست؟

هدف از تصفيه آب به وسيله دستگاه تصفيه كننده آب چيست؟

 با توجه به مشكلاتي كه از نظر وجود املاح در اغلب آب هاي آشاميدني در ايران داريم، خريداري و استفاده از دستگاه هاي تصفيه آب خانگي، يك امر ضروري و واجب براي هر خانه، محسوب مي شود. در بازار انواع برندهاي مختلف توليد كننده اين دستگاههاي تصفيه آب با مكانيسم هاي مختلف وجود دارد. البته با توجه به مشكلات كيفيتي كه در آب هر منطقه وجود دارد، بايد نوع ويژه اي از دستگاهها خريداري شود. مي خواهيم در اين مقاله به دستگاههايي كه داراي فيلتر مرحله 5 هستند، و چگونگي عملكرد آنها، بپردازيم.

  انواع مختلفي از آلاينده‌هاي آب باعث آلودگي آب شهري مي‌شوند.آلاينده‌هاي مغذي شامل نيتروژن، نيترات و فسفر كه در بعضي كودها، فاضلاب‌ها و پساب‌ها به مقادير زيادي وجود دارند با وارد شدن به چرخه‌ي آب باعث رشد جلبك‌ها و علف‌هاي هرز شده و باعث مسدود شدن لوله‌هاي آب و غير قابل استفاده شدن آب‌هاي آشاميدني مي‌شوند، رشد جلبك‌ها با كاهش اكسيژن آب باعث از بين رفتن موجودات زنده آب‌ مي‌شوند. همان‌طور كه گفته شد نيترات يكي از آلاينده‌هاي آب است.

در توليد كودهاي كشاورزي و مواد منفجره و همچنين نگهدارنده مواد گوشتي از جمله سوسيس و كالباس از نيترات استفاده مي‌شود. اين عنصر از طريق فاضلاب‌هاي خانگي و صنعتي و همچنين افزايش مصرف كودهاي كشاورزي وارد آب‌هاي زيرزميني و سطحي شده و در نهايت به آب شهري وارد مي‌شود. مصرف آب‌ حاوي نيترات زياد براي كودكان زير يك سال، زنان باردار، مادران شيرده و افراد سالمند خطرناك است، نيترات در سيستم گوارش به يون نيتريت تبديل مي‌شود. نيتريت در بدن نوزادان به آهن موجود در هموگلوبين گلبول‌هاي قرمز چسبيده و موجب كمبود اكسيژن و كبود شدن رنگ صورت نوزادان مي‌شود كه حتي مي‌تواند باعث مرگ شود.

آلاينده‌هاي آلي آب بخش‌هاي صنعتي مختلف صنايع غذايي، كاغذسازي، كشتارگاه‌ها و فاضلاب‌هاي شهري و صنعتي مي‌باشند وارد آب‌هاي زيرزميني مي‌شوند و به‌صورت ذرات معلق كلوئيدي و محلول در آب‌هاي مصرفي ديده مي‌شوند. مواد و ذرات جامد معلق به دليل اينكه به راحتي در آب حل نمي‌شوند از نفوذ نور خورشيد به كف دريا جلوگيري كرده و مانعي براي عمل فتوسنتز گونه‌هاي گياهي مي‌شوند. پسماند داروها، رنگ‌هاي غيرطبيعي، پلاستيك‌ها، حلال‌ها، افزودني‌هاي خوراكي غيرمجاز و تركيبات آلي فرار مانند آفت‌كش‌ها و علف‌كش‌ها كه تركيبات سمي بوده و به سختي قابل بازيافت هستند نيز جزء آلاينده‌هاي آلي مي‌باشند. نفت همه ساله از طريق تركيدن لوله‌هاي نفت و نشت به درون آب‌هاي زيرزميني باعث آلودگي شده و علاوه بر تهديد سلامت انسان‌ها روي گونه‌هاي مختلف آبزي و محصولات كشاورزي اثرات مخربي دارد.

عوامل بيماري‌زايي مثل انواع ويروس‌ها و باكتري‌ها از طريق تخليه فاضلاب‌هاي صنايع مختلف به آب‌ها وارد مي‌شوند و باعث بروز علائمي مثل تب و اسهال و بيماري‌هاي شايع ناشي از آب آلوده مثل التهاب شكم و روده، عفونت‌هاي كبدي، ضعف سيستم ايمني بدن و اختلالاتي در رنگ پوست مي‌شوند. آلاينده‌هاي غير آلي (معدني) مثل فلزات سنگين، سيانيدها، سولفات‌ها، نمك‌هاي غير آلي و تركيبات فلزي كه در فاضلاب‌ها وجود دارند و با تخليه فاضلاب‌ها اين مواد وارد سيستم آب شهري مي‌شوند، اين مواد ماندگاري زيادي در طبيعت داشته و به راحتي تجزيه نمي‌شوند و همچنين وجود فلزات سنگين باعث مسموميت‌هاي ناگهاني و حاد، سركوب سيستم ايمني بدن و كاهش باروري مي‌شوند. يكي از فلزات سنگين سرب مي‌باشد كه باعث عقب ‌ماندگي ذهني در كودكان مي‌شود.

هدف خريد تصفيه آب

كادميوم از طريق گياهان زراعي جذب مي‌شود و در صورت مصرف زياد اين محصولات كشاورزي توسط انسان‌ها مشكلات كبدي و كليوي و همچنين اسهال به وجود مي‌آيد. در برخي مكان‌ها براي خنك سازي تجهيزات، ماشين آلات و لوله‌ها از آب استفاده مي‌شود كه نيروگاه‌هاي برق، كارخانه‌ها و صنايع مختلف را شامل مي‌شود. آب مورد استفاده با دماي بالاتري وارد طبيعت شده و با ورود به منابع آبي باعث افزايش دماي آب مي‌شود. موجودات زنده از جمله ماهي‌ها كه در رودخانه‌ها، رودها يا ديگر آب‌ها زندگي مي‌كنند محيط براي آن‌ها نامناسب مي‌شود و مجبور مي‌شوند آنجا را ترك كنند و موجودات ديگري جايگزين آن‌ها مي‌شوند كه با اين كار تغييرات زيادي در اكوسيستم‌ها رخ مي‌دهد.

مواد راديواكتيو ماندگاري زيادي در آب‌ها داشته و باعث ناراحتي‌هاي كليوي و افزايش ابتلا به انواع سرطان‌ها مي‌شوند. عناصر خطرناك راديواكتيو در نيروگاه‌هاي هسته‌اي توليد مي‌شوند زماني كه وارد محيط زيست و آب‌هاي آشاميدني شوند، از طريق نوشيدن آب جذب بدن مي‌شوند.

 

وجود فلورايد در آب به مقدار خيلي كم براي سلامتي انسان مهم است ولي اگر مقدار آن زياد باشد بيشترين اثر را روي دندان‌ها گذاشته و با مصرف طولاني مدت آب‌هاي حاوي اين عنصر دندان‌ها دچار پوسيدگي مي‌شوند. همچنين دردهاي مفاصلي و استخواني، بر هم خوردن تعادل بدن و كاهش ضريب هوشي افراد به خصوص كودكان نيز از عوارض فلورايد در آب مي باشد. فلورايد به‌صورت طبيعي در بعضي سنگ‌ها وجود دارد و همچنين در فاضلاب‌هاي صنايع توليدي شيشه، سراميك، آلومينيوم و فولاد، كودها و آفت‌كش‌ها وجود دارد.

انواع روش‌هاي تصفيه آب

 با توجه به مواردي از قبيل نوع آلاينده، حجم و ابعاد منطقه مورد نظر براي تصفيه، هزينه‌هاي اوليه و ثانويه و كيفيت و نوع مصرف آب سه روش فيزيكي، بيولوژيكي و شيميايي براي تصفيه آب به وجود آمده است و قادر به تأمين آب موردنياز بخش‌هاي صنعتي، كشاورزي و خانگي خواهد بود. مهم‌ترين هدف تصفيه آب حذف آلاينده‌هاي آب اعم از عوامل بيماري‌زا و كاهش سختي آب به منظور تأمين آب آشاميدني سالم است.

در روش فيزيكي ابتدا رسوبات آب ورودي ته نشين مي‌شوند و بعد فيلتراسيون مواد معلق با استفاده از روش اسمز معكوس و اولترا فيلتراسيون و انواع فيلتر كربني، شني، نانو و ميكرو انجام مي‌شود. پس از اينكه مواد جامد و معلق به طور كامل حذف شدند با استفاده از اشعه ماوراء بنفش عمل ضدعفوني جهت حذف عوامل بيماري‌زا انجام مي‌شود.

در روش بيولوژيكي با استفاده از فيلتر شني و مواد كربني فعال همه‌ي آلاينده‌هاي آب حذف مي‌شوند.

تصفيه آب به روش شيميايي شامل مراحل اكسيداسيون شيميايي، انعقاد و لخته سازي و ضدعفوني با كلر است.

اسمز روشي است كه با عبور آب از غلظت كم به سمت غلظت بالا تعادل ايجاد مي‌شود. ولي در بحث تصفيه آب از فشار اسمزي در جهت معكوس براي حذف آلاينده‌هاي آب و توليد آبي بدون هيچ گونه آلودگي استفاده مي‌شود. روش اسمز معكوس (Reverse osmosis) يكي از متداول‌ترين روش‌هاي فيلتراسيون است كه آب ورودي به دستگاه به‌وسيله پمپ فشار به سمت غشاي نيمه تراوا رانده مي‌شود و نمك‌هاي محلول، عوامل بيماري‌زا، مواد آلي و فلورايد جذب فيلتر شده و آب خالص از فيلتر عبور مي‌كند. در روش اسمز معكوس از فيلتر ممبران استفاده مي‌شود.

اسمز معكوس بهترين روش حذف آلاينده‌هاي آب

 فرآيند اولترافيلتراسيون در تصفيه خانه‌هاي بزرگ به عنوان پيش تصفيه روش اسمز معكوس استفاده مي‌شود كه همه‌ي ذرات معلق، عوامل بيماري‌زا، رنگ‌ها و مواد كلوئيدي صنايع مختلف، مواد روغني، نفت، ضايعات ناشي از صنايع داروسازي را حذف مي‌كنند. فرايند اولترا فيلتراسيون تحت تأثير اختلاف فشار عمل مي‌كند به اين صورت كه آب ورودي با فشار از فيلتر ممبران عبور كرده و ناخالصي‌هاي آن گرفته شده و بعد عمل ضدعفوني و زلال سازي آب آشاميدني انجام مي‌شود و آب بدست آمده وارد مخزن ذخيره آب مي‌شود. كاهش گرفتگي ممبران‌ها، افزايش طول عمر ممبران‌هاي مورد استفاده در روش اسمز معكوس، عملكرد و سرعت بالا با صرف كمترين انرژي، مقاومت در برابر آلودگي‌ها، دماي بالا، مواد شيميايي و عوامل اكسيد كننده و توليد آب توليد با درجه خلوص بالا از مزاياي روش اولترافيلتراسيون مي‌باشد.

كاربرد دستگاه تصفيه آب خانگي

 بهترين دستگاه تصفيه آب خانگي بايد بتواند تمام آلاينده‌هاي آب را حذف كند، زيرا آب باران با عبور از كوه‌ها و ديگر بسترها وارد سفره‌هاي آب زيرزميني مي‌شود و در اين زمان مقداري از املاح را با خود حمل كرده كه مهم‌ترين آن‌ها يون‌هاي كلسيم و منيزيم است. زماني كه مقدار زيادي از املاح معدني، فلزات سنگين و يون‌ها در آب وجود داشته باشند سختي آب به وجود مي‌آيد كه مشكلات زيادي هم براي انسان و هم براي وسايل صنعتي و خانگي پيش مي‌آيد. تشكيل رسوب در وسايل خانه از جمله سماور، كتري ولوله‌هاي آبگرمكن باعث مسدود شدن خروجي آن‌ها مي‌شود، قسمت داخلي دستگاه‌هاي صنعتي مثل لوله‌هاي انتقال آب، ديگ‌هاي بخار و مبدل‌هاي حرارتي دچار خوردگي مي‌شود، مواد صابوني و شوينده‌ها در آب سخت كمتر كف مي‌كنند و بنابراين بايد از مقدار بيشتري مواد شوينده استفاده شود كه در نتيجه هزينه زيادي براي خانوار دارد،

كاربرد تصفيه آب خانگي

طعم شور و نامطبوع آب و مشكلات سنگ كليه و مثانه به دليل وجود املاح معدني در آب‌هاي سخت به وجود مي‌آيد. براي از بين بردن سختي آب از روش‌هاي جوشاندن، مواد شيميايي مثل كلر و دستگاه تصفيه آب استفاده مي‌شود. با حرارت سختي موقت آب از بين مي‌رود. در تصفيه خانه‌هاي شهري و صنعتي براي ضدعفوني و رفع سختي آب از مواد شيميايي مثل كلر استفاده مي‌شود كه به دليل اثر ميكروب كشي سريع و ارزان بودن بيشتر استفاده مي‌شود، ولي كلر خود يك ماده سمي است و اگر از آب‌هاي شهري داراي عنصر كلر در دراز مدت استفاده شود سلامتي افراد را به خطر مي‌اندازد، استفاده از دستگاه تصفيه كه به روش اسمز معكوس عمل مي‌كند براي حذف آلاينده‌هاي آب و رفع سختي آب گزينه مناسبي مي‌باشد.

انواع فيلترها و مراحل آب تصفيه كن خانگي

فيلترهاي اصلي كه در دستگاه تصفيه آب خانگي براي حذف آلاينده‌ها آب استفاده مي‌شود شامل فيلتر پلي پروپيلن، فيلتر كربن پودري، فيلتر كربن بلاك، فيلتر ممبران، فيلتر پست كربن و فيلتر مينرال است. آب شهري كه وارد دستگاه تصفيه كن خانگي مي‌شود براساس كاري كه هر كدام از اين فيلترهاي تصفيه آب انجام مي‌دهند آلاينده‌هاي آب را به خوبي جذب كرده و آن را به طور كامل تصفيه مي‌كنند.

در مرحله اول تصفيه از فيلتر پلي پروپيلن يا اليافي استفاده مي‌شود كه مواد جامد و درشت مثل شن، ماسه، لجن و جلبك‌ها را به خود جذب كرده و اجازه عبور اين مواد را نمي‌دهد ولي مواد شيميايي و موجودات بيماري‌زا با اندازه كوچك‌تر از آن رد مي‌شوند. عمر مفيد اين نوع فيلتر شش ماه است كه نياز به تعويض دارند.

 

در مرحله دوم تصفيه از فيلتر كربن پودري كه معمولاً از جنس پوسته نارگيل است استفاده مي‌شود. فيلتر كربن پودري مواد شيميايي، حشرات و عوامل بيماري‌زايي را كه باعث ايجاد طعم، بو و رنگ نامطلوب در آب مي‌شوند جذب مي‌كند؛ بنابراين موادي مثل كلر و موجودات ريز آب با عبور از ذرات كربن جذب اين نوع فيلتر شده و از آب جدا مي‌شوند.

فيلتر كربن بلاك به شكل يك استوانه يك تكه است كه جنس آن از پوسته نارگيل فشرده شده است. در مرحله سوم تصفيه، فيلتر كربن بلاك به‌وسيله منافذ فراوان و ريز و همچنين مواد كربني مواد شيميايي، عوامل بيماري‌زا و كلر را جذب كرده باعث از بين رفتن بوي بد كلر نيز مي‌شود. اين نوع فيلترها بايد هر ۶ ماه يك‌بار تعويض شوند.

فيلتر ممبران در مرحله چهارم تصفيه آب با روش اسمز معكوس باعث حذف مواد شيميايي مانند نيترات و نيتريت، انگل‌ها و ديگر عوامل بيماري‌زا مي‌شود و همچنين سختي آب را كاهش مي‌دهد. با ورود انگل‌ها و تكثير آن‌ها بيماري‌هاي مختلفي براي افراد ايجاد مي‌شود. نيترات و نيتريت مواد سمي هستند كه توسط اين فيلتر به خوبي جذب شده و وارد آب آشاميدني نمي‌شوند و ۹۹-۹۸ درصد ناخالصي‌ها توسط اين فيلتر حذف مي‌شوند.

فيلتر پست كربن يا فيلتر كربن نهايي كه در مرحله پنجم تصفيه آب استفاده مي‌شود. آلاينده‌هاي آب با عبور از فيلترهاي قبلي كاملاً از بين رفته و وارد مخزن آب مي‌شوند. ولي ممكن است به علت ماندن زياد آب طعم و بوي آن تغيير كند كه فيلتر پست كربن وظيفه حذف طعم و بوي بد آب را بر عهده دارد. به دليل اينكه آب‌هاي عبوري از اين نوع فيلتر عاري از هر گونه ماده مضر هستند و به فيلتر آسيب زيادي وارد نمي‌شود، يك‌سال به خوبي كار مي‌كند.

فيلتر مينرال كه فيلتر مواد معدني ناميده مي‌شود. اگر چه هدف از تصفيه آب حذف آلاينده‌هاي آب و سختي آب به منظور توليد آب آشاميدني سالم است. ولي بعد از اينكه در مرحله چهارم روش اسمز معكوس انجام مي‌شود به دليل فشار اسمزي آب مقداري اسيدي شده كه در نتيجه عاري از هر گونه املاح مي‌باشد، در حالي كه وجود برخي املاح در آب براي بدن لازم و ضروري است. در فيلتر مينرال مقاديري سنگ معدني حاوي عناصر كلسيم، پتاسيم و آهن وجود دارد كه با عبور آب از اين فيلتر عناصر به آب اضافه مي‌شوند و همچنين آب خاصيت قليايي پيدا مي‌كند. عمر مفيد اين فيلتر دو سال است.

تفاوت فيلترهاي تصفيه آب خانگي

با توجه به مطالبي كه گفته شد بهترين دستگاه تصفيه آب با استفاده از روش اسمز معكوس كار مي‌كند كه بدليل وجود فيلتر ممبران آب خروجي آن هيچ آلودگي ندارد. براي انتخاب دستگاه تصفيه آب خانگي بايد به ميزان آلاينده‌هاي آب منطقه توجه داشته باشيم چون در مناطق جنوبي كه آلودگي آب شهري بيشتر است از دستگاه تصفيه آب 6 مرحله‌اي استفاده مي‌شود كه با داشتن شش فيلتر و انجام مراحل مختلف تصفيه، آب آشاميدني سالم عاري از هر گونه مواد مضر را به ما مي‌دهد. نوع فيلترهاي دستگاه تصفيه آب ۶ مرحله‌اي به خصوص فيلتر ممبران مرحله چهارم و فيلتر مينرال مرحله ۶ خيلي مهم است كه بايد حتماً اصل باشند.

دستگاه تصفيه آب ۶ مرحله ايي

فشار ناشي از روش اسمزي معكوس باعث اسيدي شدن آب و از بين رفتن مواد معدني و مفيد آن مي‌شود. در دستگاه تصفيه آب قليايي از فيلتر قليايي با پوششي از شن و ماسه‌هاي حاوي عناصر مفيد مثل كلسيم، پتاسيم و منيزيم استفاده شده است كه آب با عبور از اين فيلتر، عناصر مفيد را جذب كرده و خاصيت قليايي پيدا مي‌كند. آب قليايي داراي خاصيت آنتي اكسيداني است كه به بهبود سيستم ايمني بدن خيلي كمك مي‌كند.

منبع : https://tasfiehmarket.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۷:۴۴ توسط:pureabmarket موضوع: