pureabmarket pureabmarket .

pureabmarket

افزايش كيفيت آب با دستگاه تصفيه آب قليايي كننده

افزايش كيفيت آب با دستگاه تصفيه آب قليايي كننده

به احتمال زياد به دفعات نام آلاينده هاي آب شهري را شنيده ايد ، اما اين آلاينده ها چه هستند براساس تحقيقاتي كه انجام گرفته است تقريبا چيزي بيش از سيصد ماده ي مضر در آب وجود دارند كه عموم آنها خطرات زيادي را براي بدن انسان به دنبال دارند و سبب بروز بيماري هاي مختلفي مي شوند. برخي از اين مواد عبارت هستند از آلاينده هايي كه در آب به صورت شناور وجود دارند مثلا باكتري ها يا ميكروب ها، فلزات سنگين، نيترات ها، رسوبات، كلر، پاتوژن ها و غيره. يكي ديگر از مشكلات موجود براي آب لوله كشي وجود سختي آب است كه اين امر را مي توان به كمك دستگاهي به نام  tdsمتر يا سختي سنج اندازه گرفت. براي توضيح بيشتر دستگاه تصفيه آب قليايي كننده بايد با آلاينده هاي آب شهري بيشتر آشنا شويد.

دستگاه تصفيه آب قليايي كننده

جمعيت همواره در حال بيشتر شدن است و اين امر پيامدهاي مخصوص به خود را در هر زمينه اي خواهد داشت. براي مثال در زمينه ي آب مصرفي اين افزايش جمعيت سبب بيشتر شدن مواد آلاينده ي موجود در آب و خاك و غيره مي شود و همين امر آلوده شدن منابع آب را نيز در بر خواهد داشت. براساس اندازه گيري هاي كه روي شاخص كيفيت آب در منابع آب انجام شده است نشان داده شده كه اين آب ها از نظر سطح كيفي در وضعيت خوبي قرار ندارند. شايد با خود بگوييد كه آبي كه در اختيار ما است از نوع تصفيه شده و لوله كشي است و داراي آلودگي نيست، اما اين تفكر كاملا غلط است.

با توجه به آزمايش كيفيت آب انجام شده روي آب هاي لوله كشي شهري يكي از مشكلات آنها وجود سختي آب و آلودگي هايي است كه به وسيله ي تصفيه ي آب شهري از بين نمي روند و در آن باقي مي مانند. به همين علت عموما به مردم توصيه مي شود تا در خانه هاي خود از دستگاه هاي تصفيه ي آب استفاده كنند. كار اين دستگاه ها اين است كه مواد آلاينده ي موجود در آب را كه بر اثر تصفيه ي شهري از بين نرفته اند نابود كرده و آب تصفيه شده و گوارايي را ارائه دهد.در اين مطلب قصد داريم تا در مورد دستگاه تصفيه آب قليايي كننده صحبت كرده و كمي هم راجع به آلاينده هاي آب شهري، فوايد آب يونيزه ي قليايي، بهترين دستگاه تصفيه آب قليايي و راهنماي خريد دستگاه آب تصفيه كن اطلاعاتي ارائه دهيم. با ما همراه باشيد.

آلاينده هاي آب شهري كدام هستند؟

در زير چند نمونه از اين آلاينده ها به همراه تاثيري كه بر بدن انسان مي گذارند آورده شده است:

يكي از خطرناك ترين اين مواد ماده هاي شيميايي از نوع آلي و فرار هستند. اين مواد شامل موادي مانند از بين برنده هاي آفت ها، علف كش ها و غيره مي باشند كه حتي ممكن است در جاهايي كه از مزارع و زمين هاي كشاورزي نيز دور هستند يافت شوند. اين مواد شيميايي معمولا كبد، كليه و ساير اندام هاي مهم بدن را نشانه گرفته و سبب به خطر افتادن آنها مي شوند.

دسته ي ديگر مواد خطرناك موجود در آب آشاميدني فلزاتي هستند كه در اصطلاح سنگين ناميده مي شوند. از جمله ي اين فلزات مي توان به سرب و جيوه اشاره كرد كه وجود انها در آب آشاميدني سبب بروز بيماري هايي براي افراد مي شوند. از اينرو دستگاه تصفيه آب قليايي كننده يكي از دستگاه هاي مهمي است كه بايد استفاده شود.

عامل ديگر آلاينده ي آب آشاميدني تجزيه كننده هاي درون ريز هستند. اين ماده ها به اين علت كه روي هورمون هاي بدن تاثير مي گذارند بسيار خطرناك هستند و سبب بروز بيماري هايي مانند سرطان پستان، پروستات، مشكلات بيضوي در آقايان و همچنين كم شدن ميزان اسپرم هاي آنها مي شوند.

يكي ديگر از ماده هاي شيميايي موجود در آب آشاميدني كه باعث به وجود آمدن برخي بيماري ها و مسائل سلامتي مي شود فلورايد است. اين ماده حتما مي بايست در دوز مشخص و تعيين شده اي به مصرف برسد و اگر اين مقدار از حد مجاز گذر كند قطعا سبب بروز مشكلاتي خواهد شد. ز جمله ي اين مشكلات مي توان به كم شدن درصد هوشي در بچه ها، بروز آسيب به دندان ها، عارضه هاي منفي براي مغز و همچنين بروز مشكلات استخواني و درد آنها خواهد شد.

فوايد استفاده از دستگاه تصفيه آب قليايي كننده چيست؟

همانطور كه ميدانيد مواد موجود در طبيعت در سه حالت اسيدي، قليايي و خنثي قرار دارند. ميزان اسيديته يا قليايي بودن مواد با مفهومي به نام PH سنجيده مي شود كه بازه ي 0 تا 7 براي مواد اسيدي، خود 7 مربوط به مواد خنثي و بازه ي 7 تا 14 براي مواد قليايي است. در سال هزار و نهصد و سي و يك ميلادي ژاپني ها تحقيقاتي در مورد آب مصرفي انجام دادند و به اين نتيجه رسيدند كه آب اسيدي براي سلامتي مضر بوده و در عوض آن آب قليايي تاثير خوبي بر سلامت بدن مي گذارد. اين نوع از آب كمك مي كند تا ميزان اسيديته در بدن تنظيم شده و به همين دليل باعث سالم ماندن فرد مي شود.  آبي كه خاصيت قليايي داشته باشد از مواد معدني بسياري بهره مي برد كه از جمله ي آنها مي توان به كلسيم، منيزيم، پتاسيم، آهن، روي، نيكل و غيره اشاره كرد. يكي از مهم ترين ويژگي هاي اين املاح معدني بهبود وضع عمومي بدن و نيز افزايش طول عمر است.

دستگاه تصفيه آب قليايي كننده

همچنين يكي ديگر از مزاياي آب قليايي بهره مندي آن خواص آنتي اكسيداني است. اين مواد وظيفه دارند تا راديكال  هاي آزاد را در بدن از بين ببرند و همين امر موجب مي شود ت بدن در برابر خيلي از بيماري مثل كنسر مقاوم شده و به آنها مبتلا نشود. اين نوع از آب براي افرادي كه از بيماري ديابت رنج مي برند نيز بير مفيد بوده و سبب بهبود وضع سلامتي آنها مي شود. يكي از روش هايي كه مي توان به آب قليايي دسترسي پيدا كرد استفاده از دستگاه تصفيه آب قليايي كننده است. اين دستگاه ها عموما از فيلترهاي قليايي بهره مي برند كه در ادامه كاملا به آنها مي پردازيم.

بهترين دستگاه تصفيه آب

 دستگاه هايي كه براي استفاده ي خانگي براي تصفيه ي آب طراحي شده اند در انواع مختلفي وجود دارند. برخي از اين دستگاه ها كار تصفيه را در يك مرحله انجام ميدهند و برخي ديگر كه پيشرفته تر هستند اين كار را طي 5 تا 6 مرحله به انجام ميرساند. به طور كلي هنگامي كه آب به وسيله ي اين دستگاه ها تصفيه مي شود ميزان پي اچ آن رو به اسيدي شدن رفته و داراي خاصيت اسيدي مي شود.

آب اسيدي عموما از سطح كيفي خوبي برخوردار نيست و همچنين چون تمام مواد معدني موجود در آن حذف شده اند حتي ممكن است سبب بروز برخي مشكلات در سلامتي افراد شود. همين امر سبب شد تا توليد كنندگان دستگاه هاي تصفيه ي آب به اين فكر بيفتند كه دستگاهي توليد كنند كه قادر باشد به آب خاصيت قليايي داده و املاح و مواد معدني آن را حفظ كند. براي تحقق اين امر توليد كنندگان به دستگاه تصفيه ي آب معمولي يك فيلتر قليايي اضافه كردند و اينگونه بود كه دستگاه تصفيه آب قليايي كننده توليد شد.

دستگاه تصفيه آب قليايي كننده و فيلترهاي آن

دستگاه تصفيه آب قليايي معمولا بيشتر دستگاه هاي تصفيه ي آب در حال حاضر آب را به صورت 5 يا 6 مرحله اي تصفيه مي كنند. در ساختار اين دستگاه ها از يك فيلتر قليايي كننده هم بهره گرفته مي شود كه پس از اين كه عمليات تصفيه ي آب در اين 5 يا 6 مرحله به اتمام رسيد نوبت به عملكرد آن مي رسد. چرا كه همانطور كه گفتيم آب پس از اينكه فرآيند تصفيه روي آن انجام مي شود كليه ي املاح و مواد معدني خود را از دست مي دهد و خاصيت اسيدي پيدا مي كند و اين فيلتر براي رفع اين مشكل طراحي شده است. به كمك فيلتر قليايي كننده ميزان اسيديته ي آب كاهش پيدا كرده و خاصيت آب بيشتر ميل به قليايي بودن پيد مي كند. اين عمل نه تنها آسيب هايي كه آب اسيدي دارد را خنثي كرده و از بين مي برد بلكه سبب بروز ويژگي هاي مفيدي در آب مانند آنتي اكسيدان ها مي شود كه كار آنها بهبود سامانه ي امنيتي بدن انسان و نيز مبارزه با سرطان است.

بهترين دستگاه تصفيه آب قليايي

عموما اين نوع از فيلترها در دستگاه هايي كه با روش اسمز معكوس كار مي كنند مورد استفاده قرار مي گيرند. گاها اين فيلترهاي قليايي را به صورت تركيبي با فيلترهاي شن و ماسه اي مخصوصي مورد استفاده قرار مي دهند كه كمك مي كنند مواد معدني ديگري مانند پتاسيم و كلسيم هم در آب وجود داشته باشند و سطح كيفي آب و املاح معدني موجود در آن افزايش دهند. به اين نوع فيلتر كه در دستگاه تصفيه آب قليايي كننده موجود است علاوه بر فيلتر قليايي فيلتر يونيزه هم مي گويند.

علت اين امر اين است كه كاري كه اين فيلتر انجام مي دهد به اين صورت است كه ميزان يون هايي كه در آب هستند را بيشتر مي كند. موردي كه در هنگام خريد فيلترهاي تصفيه آب بايد حتما به آنها توجه كنيد معتبر بودن و اصل بودن آنها است. حتما فيلتر قليايي را از فروشگاه هايي دريافت كنيد كه معتبر بوده و از اصل بودن اجناس آنها اطمينان خاطر داريد.

راهنماي خريد دستگاه آب تصفيه كن

براي خريد دستگاه تصفيه ي آب خصوصا خريد دستگاه تصفيه آب قليايي كننده كه مزيت هاي آن در بالاتر گفته شد بايد به يك سري نكته ها توجه كرد تا دستگاهي كه خريداري ميكنيد قادر باشد به خوبي كار خود را انجام داده و آبي الم و گوارا و با سطح كيفي بالا به شما تحويل دهد.

برخي از نكات مهم براي خريد دستگاه تصفيه آب قليايي كننده عبارت هستند از:

يكي از مهم ترين مواردي كه بايد در هنگام خريد دستگاه تصفيه آب به آن توجه داشته باشيد فيلترهاي اين دستگاه ها و نوع آنها است. يكي از مهم ترين فيلترها براي اين دستگاه فيلتر ممبران است كه بايد در خريد آن دقت كافي به خرج دهيد.

يكي از ويژگي هاي مهم اين دستگاه تعداد مراحل آنها براي تصفيه است. همانطور كه گفته شد عموم اين دستگاه ها 5 يا 6 مرحله اي هستند و بهتر است دستگاهي را خريداري كنيد كه داراي فيلتر مينرال نيز هست. اين فيلتره كمك مي كنند تا مواد معدني از دست رفته طي پروسه ي تصفيه دوباره به آب بازگردانده شوند و آب مواد معدني خود را حفظ كند.

برند دستگاهي كه تهيه مي كنيد هم از اهميت بالايي برخوردار است. سعي كنيد به دنبال برندهاي خوشنامي باشيد كه خدمت پس از فروش خوبي به شما ارائه مي دهند و همچنين داراي نمايندگي هاي مجاز نيز هستند.

چگونگي اتصالات دستگاه تصفيه آب قليايي كننده هم از اهميت بالايي برخوردار است. درست است كه اگر دستگاهي با اتصال مهره اي را انتخاب كنيد از نظر سرهم بندي كردن يا باز كردن آن مدت زمان زيادي را بايد صرف كنيد اما وقتي پاي كارايي به ميان مي آيد اين دستگاه ها بهتر هستند.

براي نوع فيلتري كه در دستگاه تصفيه آب قليايي كننده استفاده شده است هم دقت زيادي به خرج دهيد. اين امر خصوص در مورد مواد سازنده ي اين فيلتره بسيار مهم است.

داشتن ضمانت نامه نيز يكي از آيتم هاي مهمي است كه بايد به آن توجه شود.

شير آبي كه روي سينك ظرفشويي نصب مي شود را به لحاظ مواد سازنده و آلياژ آن حتما مورد بررسي قرار دهيد.

به اين دقت كنيد كه لوازم تشكيل دهنده ي دستگاه اعم از شيرها، اتصالات، فيلترها و غيره در بازار موجود باشند.

پيش از اقدام براي خريد دستگاه حتما فضاي كابينتي كه مي خواهيد دستگاه تصفيه را در آن قرار دهيد اندازه گيري كنيد و در هنگام خريد اين اندازه ها را به فروشنده ارائه دهيد تا بعد از خريد دچار مشكل نشويد.

راهنماي خريد دستگاه تصفيه آب قليايي

بهتر است دستگاه تصفيه آب قليايي كننده كه تهيه مي كنيد از تمامي گواهينامه ها و استانداردهاي موجود با بهره باشد تا از سطح كيفيت آن و نيز درستي كاري كه انجام مي دهد يعني تصفيه كردن آب اطمينان خاطر حاصل كنيد. چرا كه آب آشاميدني موضوعي در رابطه با سلامتي است و اگر دستگاهي كه تهيه  مي كنيد استاندارد نباشد قطعا به جاي اين كه براي شما سودمند باشد سبب بروز آسيب ها و مشكلات سلامتي مي شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۵:۰۰ توسط:pureabmarket موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :