pureabmarket pureabmarket .

pureabmarket

كاربرد لامپ uv در تصفيه آب چيست؟

كاربرد لامپ uv در تصفيه آب چيست؟

دستگاه تصفيه آب نيمه صنعتي و خانگي با فيلتر فرابنفش يا دستگاه تصفيه آب UV چيست ؟ دستگاه تصفيه آب فرا بنفش ، نوعي از دستگاه تصفيه آب مي باشد كه علاوه بر روش اسمز معكوس و وجود فيلترهاي مختلف مانند فيلتر ممبران ، داراي محفظه ايي استيل بوده كه در داخل آن از لامپي با توليد اشعه UV استفاده شده است . اين لامپ در حقيقت همان فيلتر فرابنفش مي باشد .

فيلتر UV يا همان فيلتر لامپ اشعه ماوراي بنفش تامين كننده آب سالم و عاري از ميكروب‌هاست و تنها روش جايگزين و قابل قبول به جاي جوشاندن آب است. اين سيستم ميكروب زدا مصارف گوناگوني دارند كه مي توان به مصارف خانگي، كارخانجات مواد غذايي، منابع ذخيره آب، رستوران‌ها، ادارات و شركت‌ها، برج‌هاي خنك كننده، زير دريايي‌ها، كشاورزي و گلخانه‌ها، مراكز پرورش ماهي و .... اشاره كرد.اشعه يو وي ، خاصيت گند زدايي و از بين بردن ميكروبها و آلايندگي هايي از نوع باكتري و ويروس را دارا مي باشد و با تاباندن اين اشعه به آب تصفيه شده در مراحل نهايي تصفيه ، هر نوع عوامل بيماريزا را از بين خواهد رفت .

فيلتر يووي دستگاه تصفيه آب فرابنفش

 دستگاه تصفيه آب فرابنفش چون از امواج استفاده كرده و هيچگونه ماده شيميايي براي از بين بردن ميكروب ها استفاده نمي كند ، از نظر ايمني و بهداشت نسبت به فيلترهاي شيميايي ، ارجحيت دارد.

در حقيقت اين فيلتر uv يو وي كه باعث ضد عفوني آب با اشعه UV مي شود ، با تاباندن اين امواج بر بيماري هسته ژنتيكي ويروس و باكتري يا هر نوع موجود بيماري زاي ديگر ، باعث تغيير در DNA آنها شده و به مرور قدرت تكثير و پرورش اين عوامل ميكروبي ، را از بين برده و آنها را از آب حذف مي كند .

معمولا فيلتر يو وي روي دستگاه هاي اسمز معكوس تصفيه آب ، از كارخانه نصب نمي شوند. چون ضرورتي وجود ندارد. اما ميتوان به طور جداگانه آنها را خريداري كرد و به كمك پايه هاي مخصوص به دستگاه تصفيه آب متصل كرد.

فيلتر اشعه فرابنفش UV

نصب فيلتر uv تصفيه آب ، سبب گندزدايي آب تصفيه شده خواهد شد . اين فيلتر اشعه فرابنفش هيچگونه ضرري بر كيفيت آب نداشته و طعم و مزه آن را تغيير نخواهد داد . فقط چون با اشعه يو وي فعال مي باشد ،

پوست و چشم نبايد در معرض مستقيم اين اشعه قرار بگيرند . كه اين مسئله هم به دليل اينكه فيلتر داخل محفظه مخصوص استيل مي باشد ، منتفي است.

محاسن استفاده از فيلتر UV در دستگاه تصفيه آب فرابنفش:

- حذف انواع ميكروب ها اعم از باكتري و ويروس

- سرعت بالا به منظور گند زدايي آب ( در عرض چند ثانيه با كمك اشعه يو وي ميكروب ها كاملا از بين خواهند رفت )

- تعويض آسان فيلتر و خريد آسان آن

- نسبت به استفاده از مواد شيميايي گند زدا مانند كلر بسيار تاثير گذارتر و بي خطر تر هستند .

- طعم و مزه و به طور كلي كيفيت آب هيچگونه تغييري نخواهد كرد .

- بدون ضرر براي بدن انسان

- به صورت خودكار و بدون دخالت مستقيم ما ، خودبخود عمليات ضدعفوني را انجام مي دهد .

فيلتر UV در دستگاه تصفيه آب فرابنفش چگونه كار مي كند ؟

 فيلتر يو وي همانطور كه قبلا هم گفته شد ، داخل يك شيشه قرار گرفته و اطراف آنها را هم محفظه ايي استيل پوشانده است كه به اين ترتيب اشعه UV به بيرون از محفظه نفوذ نمي تواند بكند .

آب از يك سمت اين سيستم وارد قسمت استيل شده ، از محفظه ي شيشه ايي اطراف فيلتر به طور چرخشي عبور كرده و در معرض گند زدايي اشعه يو وي قرار گرفته و بعد از ضدعفوني آب با اشعه UV به طوركامل ، به بيرون از محفظه استيل هدايت خواهد شد .

نصب فيلتر uv تصفيه آب

 فيلتر يو وي در دستگاه تصفيه آب فرابنفش ، هم مانند بقيه فيلترها در اين دستگاه ، احتياج به تعويض دارد. معمولا بعد از گذشت يك سال ( كمتر يا بيشتر با توجه به كيفيت آب شهري و منطقه ) به دليل اينكه ديگر در برابر ميكروبها كيفيت خود را از دست مي دهند ، بايد تعويض شوند .

نصب فيلتر UV تصفيه آب داراي مراحل زير مي باشد:

- شير ورودي آب را ابتدا بسته همچنين دستگاه را از برق بكشيد .

- معمولا محل نصب فيلتر يو وي ، بعد از قرارگيري فيلتر مينرال و يا كربن مي باشد .

- لامپ UVرا برداريد و داخل محفظه شيشه ايي كه قبلا عنوان كرديم ، قرار مي دهيد .

- سوكت هاي برق را متصل مي كنيد .

- لامپ و محفظه شيشه را داخل محفظه استيل قرار دهيد .

- محفظه را به اتصالات مخصوص خود ، متصل كنيد . ( يا به شكل فيتينگ يا مهره و تفلون )

- با كمك پايه فيلتر ، محفظه استيل را روي يكي از فيلترهاي دستگاه آب تصفيه كن قرار دهيد.

- شلنگ آب را از فيلتر آخر ، گرفته و وارد فيلتر UV كنيد. ( شلنگ آب را ا داخل فيلتر مينرال به داخل فيلتر يو وي هدايت كنيد )

- انتهاي شلنگ آب را از خروجي فيلتر UV به شير خروج آب در سينك متصل كنيد.

قيمت فيلتر لامپ UV

حتما در نظر داشته باشيد كه اگر به موقع فيلتر UV تعويض نشود ، كيفيت خود را از دست داده و ديگر كارايي لازم براي ضدعفوني كردن آب ، را از دست خواهد داد . حتي ممكن است منجر به شكستن محفظه شيشه ايي اطراف لامپ UV شده و در نتيجه استفاده از دستگاه تصفيه آب فرابنفش با خطر همراه خواهد بود.

خريد و قيمت فيلتر UV

 اگر قصد خريد فيلتر فرابنفش تصفيه آب ، را داريد مي توانيد به وب سايت شركت تصفيه ماركت مراجعه كنيد و در آنجا با اطمينان كامل به خريد اين محصول بپردازيد . در اين شركت انواع فيلترهاي دستگاه تصفيه آب فرابنفش ، با قيمت مناسب و البته اصل اورجينال بودن به فروش رسيده و همچنين مي توانيد از خدمات نصب و تعويض فيلتر هم استفاده كنيد.

انواع لامپ UV در دستگاه تصفيه آب فرابنفش

لامپ هاي يو وي از نظر نوع عملكرد و ساختار همگي مشابه هم هستند و لامپ هايي اند داراي جيوه فعال كه اشعه فرابنفش از خود توليد مي كند . اما تفاوت اين لامپ ها در شكل ظاهري آنها است . ممكن است دو سر سوكت دار باشد و يا تنها يك سر سوكت داشته باشد. همچنين ميزان قدرت اين لامپ ها هم ممكن است متفاوت باشند . اما اكثرا لامپ هاي 6 وات هستند .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۴:۴۳ توسط:pureabmarket موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :