pureabmarket pureabmarket .

pureabmarket

معرفي فيلتر پست كربن و كاربرد آن در دستگاه تصفيه آب

معرفي فيلتر پست كربن و كاربرد آن در دستگاه تصفيه آب

 يك فيلتر مهم در دستگاه تصفيه آب فيلتر پست كربن است كه در مرحله 5 دستگاه هاي RO  قرار ميگيرد و ميتواند بو آب ذخيره شده در مخزن را حذف كند ، جنس اين فيلتر از اهميت ويژه اي برخوردار است، و تاثير مستقيم بر كيفيت آب دارد. بهترين نوع فيلتر پست كربن ساخته شده از پوست نارگيل است. در برندهاي معروفي مانند زينود از كربن 100 درصد گياهي كوكونات (پوست نارگيل) وارداتي استفاده شده است و به همين دليل در اين برند آب از كيفيت و طمع بسيار خوبي برخودار است. تمامي مدلهاي برند زينود داراي اين فيلتر ميباشند.

فيلتر پست كربن چيست؟

 همانطور كه قبلا هم اشاره كرديم، براي خريد يك دستگاه تصفيه آب مناسب بايد اطلاعات كاملي از انواع اين دستگاه داشته باشيد.

در همه اين دستگاهها چندين فيلتر فيلتر تصفيه آب وجود دارد كه با عبور آب از داخل هريك از آنها، املاح و تركيباتي كه در داخل آب وجود دارد، گرفته شده و آب خروجي عاري از آن املاح خواهد بود. تمام اين دستگاهها به طور عمومي داراي 3 مرحله فيلتر هستند كه در ابتداي كار رسوبات و مواد معلق درشت را از آب مي زدايند.

دو فيلتر بعدي فيلترهاي كربني هستند كه مي توانند مواد و ذرات شيميايي كوچكتر را مثل كلر تصفيه كنند. حتي مي توانند سموم را هم در صورت وجود احتمالي، جذب نمايند. در اين دو مرحله حتي هر گونه بو و رنگ و طعم و مزه اي هم كه در آب وجود داشته باشد، جذب مي شود.

دستگاههاي اسمز معكوس، داراي فيلتر كربن در مرحله 4 هستند كه تقريبا 99/99 درصد مواد و ذرات از طريق اين فيلتر از آب گرفته مي شود.

فيلتر مرحله 5 كه با نام فيلتر پست كربن هم شناخته مي شود در مرحله بعدي قرار دارد كه مواد شيميايي كه شايد احتمال وجودشان به كمتر از 1/0 درصد هم برسد را هم از بين مي برند.

از مرحله پنجم به بعد آب بسيار كيفيتي ويژه پيدا خواهد كرد كه در آن هيچگونه مواد مضر از هر نوعي كه باشد، وجود نخواهد داشت. معمولا بعد از فيلتر مرحله 5، از اشعه هاي uv براي پاكسازي استفاده مي شود و اين اشعه مي تواند هر نوع ميكروارگانيسم مانند ويروسها را هم از بين ببرد. البته در بعضي ديگر از دستگاهها از تركيباتي كه در آنها نقره به كار رفته، براي از بين بردن ميكروبها استفاده مي شود. فيلترهاي قليايي كننده هم كه مي توانند براي بهبود طعم آب استفاده شوند، در بعضي دستگاهها وجود دارند.

فيلتر پست كربن براي افرادي كه خاطري آسوده از نوشيدن آب مي خواهند، لازم و ضروري است. اين فيلتر ساختار ساده اي دارد. براي ساخت اين فيلتر از زغال پوست نارگيل كه خواص باورنكردني در ارتباط با جذب مواد دارد، استفاده مي شود.

اين فيلتر بعد از فيلتر ممبران قرار مي گيرد و در دهانه ورودي و خروجي خود؛ دو صافي دارد كه اين دو صافي هم به تصفيه بيشتر كمك خواهند كرد. آب بعد از عبور از فيلتر ممبران وارد فيلتر پست كربن شده و بعد از تصفيه، از دهانه خروجي آن، وارد مرحله ديگري مي شود. زغال يا به عبارتي، كربني كه براي اين فيلتر در نظر گرفته شده، هيچ ويژگي ديگري به جز جذب مواد، بر روي آب باقي نميگذارد.

عملكرد فيلتر مرحله 5 چگونه است؟

معمولا به دليل آنكه ميزان حجم آبي كه توسط فيلتر ممبران در طول روز تصفيه مي شود، كم است بايد از مخزن آب براي جمع آوري آن استفاده كرد. ذخيره آب در مخزن ها مي تواند طعم و مزه آب را تغيير دهد و به همين دليل از فيلتر پست كربن براي تصفيه كامل استفاده ميشود و به عنوان مرحله نهايي تصفيه آن را به حساب مي آورند. فيلتر پست كربن حتما بايد در دستگاههاي تصفيه به روش اسمز معكوس وجود داشته باشند.

فيلتر مرحله 5 تصفيه آب

با ورود آب از فيلتر ممبران از دهانه ورودي به فيلتر مرحله 5، كربن پودري موجود در اين فيلتر به جذب احتمالي آلاينده هاي باقيمانده و طعم و بو پرداخته، و آب را در نهايت پاكيزگي و بي طعمي از دهانه خروجي خود به سمت مخزن دستگاه خارج مي سازد.

زمان تعويض فيلتر پست كربن

 براي حفظ سلامتي بيشتر آب تصفيه شده، بايد به زمان تعويض فيلترهاي موجود حتما توجه داشت. معمولا زمان تعويض فيلترها به عواملي همچون مدت زماني كه از اولين استفاده مي گذرد، مقدار استفاده از فيلترها با توجه به حجم آب مصرفي، كيفيت آب تصفيه شده و همچنين نوع برند و كيفيت فيلتر بستگي خواهد داشت.

معمولا زمان تعويض فيلتر مرحله 5، حدودا يكسال بعد از گذشت اولين استفاده مي باشد. برندها و كيفيت هاي مختلف اين فيلتر در بازار وجود دارد. براي خريد فيلتر تصفيه آب، حتما به مراكز معتبر مراجعه داشته باشيد.

نحوه تعويض فيلتر پست كربن

براي تعويض فيلتر پست كربن مي توانيد طبق دستورالعمل زير اقدام كنيد:

آب ورودي به دستگاه را بسته و دستگاه را از برق بيرون بكشيد.

بايد تمامي اتصالات فيلتر پست كربن را باز كنيد. اعم از اتصالاتي كه از فيلتر ممبران وارد فيلتر پست كربن شده و همينطور اتصالات مربوط به شلنگ آبي كه از پست كربن وارد مخزن مي شود.

ورودي آب به فيلتر پست كربن و خروجي آب در فيلتر پست كربن را را بايد طبق دستورالعمل مشخص شده بر روي فيلتر وصل كنيد، در غير اينصورت امكان گرفتگي و رد نشدن آب از فيلتر وجود خواهد داشت.

. بعد از آنكه فيلتر را در جهت صحيح متصل كرديد، اتصالات و شلنگ ها را مجددا وصل نموده و دستگاه را به برق بزنيد.

بهترين برندهاي فيلتر تصفيه آب

 آنچه كه عملكرد يك دستگاه تصفيه آب خانگي را بالا مي برد، كيفيت فيلترهايي است كه در آن به كار رفته است. اگر به منظور تعويض هر كدام از فيلترها، از انواع بي كيفيت آنها استفاده شود به طور قطع ديگر نمي‌توانيم انتظاري كه از كيفيت آب تصفيه شده داشتيم را داشته باشيم.

در بازار، انواع برندها و كيفيت ها موجود مي باشند اما اگر بخواهيم به بهترين فيلترهاي تصفيه آب اشاره كنيم بايد به برند cck، ايزي ول، سافت واتر، آكواپرو، اشاره كنيم كه از برندهاي تايواني به شمار مي روند كه استانداردهاي لازم را براي فيلتراسيون كسب كرده اند. اين فيلترها در اغلب كشورهاي جهان از جمله كشورهاي اروپايي هم، استفاده فراوان دارند.

مثلا فيلتر تصفيه آب اكواپرو تايواني، يكي از قدرتمندترين فيلترهاي موجود در جهان مي باشد كه در دستگاههاي مختلف تصفيه آب، مورد استفاده قرار مي گيرد. علاوه بر كيفيت بالاي اين فيلترها در تصفيه آب از لحاظ ساختار بسيار مستحكم بوده و به راحتي آسيب نمي بينند.

اگر قصد خريد فيلترهاي تصفيه آب از جمله فيلتر مرحله 5 تصفيه آب را داريد، بهتر است به فروشگاهها و نمايندگي هاي مجاز فيلترهاي نام برده شده مراجعه نماييد.

راهنماي خريد فيلتر تصفيه آب

 همانطور كه خريد خود دستگاه تصفيه آب بايد با دقت زيادي صورت بگيرد، خريد فيلترها هم كه از اصلي ترين قسمت هاي دستگاه تصفيه آب به شمار مي روند، بايد با وسواس صورت بگيرد.

خريد فيلتر دستگاه تصفيه آب

اگر ميخواهيد يك دستگاه معتبر و اصل را بخريد، حتما به مواردي مثل موارد زير دقت داشته باشيد:

. ممكن است بر روي بعضي از دستگاهها يك پنل هوشمند براي كنترل فيلترها وجود داشته باشد. بايد بدانيد كه دستگاههاي اصل، چنين پنلي براي تنظيم فيلترهاي خود ندارند!

. معمولا نام برند بر روي دستگاه و يا اجزا به خوبي حك شده و به راحتي نمي توان آنها را از بين برد. اگر نام و نشان قطعه خريداري شده فقط به شكل برچسبي وجود دارد، معتبر نخواهد بود.

. به نحوه بسته بندي فيلترها توجه كافي را داشته باشيد. معمولا قطعات تصفيه آب اصل هم بسته بندي بالا و باكيفيتي دارند و هم نوشته هاي روي بسته بندي با آنچه كه روي قطعه است هماهنگي كامل را دارد. البته برندهاي بزرگ و معتبر معمولا از علايم خاصي براي اصل بودن قطعات خود استفاده مي كنند كه مي توان در سايت كارخانه آنها، آن را ديد و به خاطر سپرد.

. ليبل هايي كه روي فيلترها نصب مي شود بايد با دقت تمام نصب شده باشند مثلا ليبلي كه به شكل كج روي قطعه قرار گرفته است، تقلبي بودن را نشان مي دهد. معمولا با خراشاندن ناخن بر روي ليبل مي توانيد، علايمي را زير آن ببينيد اگر اين علايم وجود نداشت مطمئن باشيد قطعه اصل نيست.( البته اگر وجود داشته باشد نمي توانيم به طور قطع بگوييم كه قطعه اصل است اما اگر نباشد، به طور قطع مي توانيم بگوييم قطعه تقلبي است)

. نام برند موجود بر روي فيلتر را در اينترنت جستجو كنيد و از وجود برندي با اين نام مطمئن شويد.

اين موارد و موارد ديگر مي توانند تا حدودي به شما در خريد فيلتر تصفيه آب اصل كمك كنند. البته با توجه به زيركي هايي كه در اين زمينه افراد متقلب از خود نشان مي دهند شايد پيدا كردن يك قطعه اصل مانند فيلتر مرحله 5، فقط از طريق فروشگاههاي معتبر و مورد اطمينان حاصل شود.

قيمت فيلتر پست كربن

با توجه به نوع برند آن و مهمتر از همه اصل يا تقلبي بودن، متفاوت مي باشد. براي اطلاع دقيق از اخبار مربوط به قيمت ها، مي توانيد به فروشگاه تصفيه ماركت مراجعه نماييد. با بهترين قيمت و تضمين اصالت كالا مي توانيد خريد خود را با خيال راحت انجام دهيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۴:۲۴ توسط:pureabmarket موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :