pureabmarket pureabmarket .

pureabmarket

معرفي فيلتر فرابنفش در دستگاه تصفيه آب و كاربرد آن

معرفي فيلتر فرابنفش در دستگاه تصفيه آب و كاربرد آن

دستگاه هاي تصفيه آب به عنوان يكي از ابزارهاي مهم در خانه و آشپزخانه به حساب مي آيند و تضمين كننده سلامت هستند. اين دستگاه هاي ميتوانند طي 6 مرحله املاح مضر آب تا قطر 0.0001 ميكرون را حذف ميكنند و آب را سالم و گوارا ميكنند، با اضافه كردن برخي فيلترهاي اضافه به اين دستگاه ها ميتوان قابليت هاي اضافه اي به دستگاه داد، يكي از اين قابليت ها قابليت گندزدايي است كه توسط ستون UV يا همان فرابنفش انجام ميشود. با اضافه شدن اين فيلتر به دستگاه ميكروارگانيسم هاي موجود در آب غير فعال ميشوند و نميتوانند تكثير شوند و به اين طريق خطر بيماري زايي آنها كم ميشود.
دستگاه تصفيه آب برند زينود از جمله دستگاه هاي تصفيه آبي است كه در تنوع محصول خود، مدلهاي UV دار دارد كه بر حسب نياز ميتوان آن را تهيه و استفاده كرد.

اهميت وجود فيلتر فرابنفش براي حذف ميكروب:

فيلتر فرابنفش در همه دستگاههاي تصفيه آب وجود ندارد و اگر علاقمند هستيد كه اطلاعات كافي در ارتباط با اين نوع فيلتر بدست آوريد تا در خريد فيلتر تصفيه آب براي منزل‌تان، تصميم درست تري بگيريد، حتما اين مقاله را مطالعه بفرماييد.

فيلتر uv چيست؟

 در فيلترهاي تصفيه آب uv با تابيدن اشعه هاي فرابنفش، آلاينده هاي ميكروبي مانند ويروسها از بين رفته و همچنين اين دستگاه سبب، حذف ميكروب از نوع باكتري و ديگر ميكروارگانيسم ها هم خواهد شد.

معمولا در اكثر دستگاههاي تصفيه آب خانگي به صورت كارخانه اي، فيلتر uv نصب نمي شود و اگر در مواردي خاص احتياج به نصب اين فيلتر باشد به راحتي مي توان آن را به دستگاه اضافه كرد. به طور كلي تصفيه آب به شكل عمومي در 5 مرحله پاكسازي مي شود. مهمترين مراحل تصفيه آب به مرحله 4 با وجود فيلتر ممبران برمي گردد كه در آن قسمت 99 درصد آلاينده ها اعم از ميكروبي و سمي و ذرات معلق و كلر و... از آب جداسازي مي شوند. در مرحله پنجم هم باز عمليات پاكسازي ادامه مي يابد. البته بايد متذكر شد كه معمولا در همين چرخه عمومي تصفيه؛ آلاينده هاي ميكروبي و بيماري زا از بين مي روند اما اگر وجود ميكروارگانيسم ها و ميكروبها در آب بعضي مناطق، بالاتر از ميزان نرمال بقيه مناطق باشد، حتما بايد از فيلتر uv براي حذف ميكروب، به عنوان مرحله اي مازاد استفاده كرد.

البته استفاده از اين فيلتر فقط بابت احتمال آلودگي ميكروبي آب شهري نيست گاهي وقتي آب در خود مخزن تصفيه جمع و ذخيره مي شود، ممكن است درون آن، آلودگي بوجود آيد و چون اين آب از فيلترهاي ممبران عبور كرده ديگر نمي توان به پاكسازي هاي قبلي اميدوار بود. وجود فيلتر uv به ما كمك مي كند كه قبل از استفاده از آب مخزن، به عنوان آخرين مرحله تصفيه آب، آن را دوباره پاكسازي كنيم.

عملكرد فيلتر فرابنفش در دستگاه تصفيه آب خانگي

ما تا اينجا با هدف استفاده از فيلتر فرابنفش كه همان حذف ميكروب است، كاملا آشنا شديم. در اين قسمت به نحوه عملكرد اين فيلتر مي پردازيم.

استفاده از امواج فرابنفش به جهت ميكروب كشي، سابقه يك قرن را دارد. و چيز جديدي نيست. اما ممكن است در بسياري از نقاط ايران و حتي دنيا، با كمك كلر سعي در حذف ميكروب كنند.

 

روش كار فيلتر فرابنفش كشتن ميكروب ها و ويروسها نيست بلكه با امواج فرابنفش DNA آنها دچار تغييرات شده و به همين ديگر قدرت بيماري زايي خود را از دست مي دهند. و به عبارتي ديگر نمي توان آنها را به چشم عامل بيماري زا نگاه كرد.

خريد فيلتر يووي دستگاه تصفيه آب

معمولا در فيلترهاي فرابنفش از لامپ UV استفاده شده كه طول موجي در حدود 200 تا 300 نانومتر از خود ساطع ميكند و به اين ترتيب بر روي ساختار ژنتيكي ميكروارگانيسم ها تاثير مي گذارد. حال، نور اين لامپ از طريق بخارات و يا تركيبات جيوه دار حاصل مي شود. اينكه چه مقدار طول موج از لامپ ساطع شود بستگي به غلظت جيوه و فشار آن دارد.

در دستگاههاي تصفيه، آب در اطراف لامپ حاوي جيوه، گردش كرده و به اين ترتيب عمليات حذف ميكروب اتفاق مي افتد. معمولا براي جلوگيري از خطر تشعشعات UV، لامپ را در داخل محفظه و يا غلاف هاي باريك فلزي قرار مي دهند و آب در اطراف اين غلاف به حركت در آمده و استريل مي شود. معمولا لامپ هاي يو وي، بلند و باريك هستند تا آب زمان بيشتري را در اطراف آن سپري كرده و اثرگذاري امواج بيشتر شود.

زمان تعويض فيلتر uv فرابنفش

مهمترين اصل براي نگهداري و حفظ كيفيت آب تصفيه شده در دستگاهها، تعويض فيلترهاي تصفيه آب مي باشد. همانطور كه مي دانيد دستگاه تصفيه آب خانگي با هر برندي كه باشد، از چندين نوع فيلتر مختلف تشكيل شده است كه هر كدام از اين فيلترها بايد بعد از طي زمان معيني، تعويض شوند. در غير اينصورت نمي توانند عملكردي مثل روز اول داشته باشند.

فيلتر فرابنفش البته در اين مورد كمي استثناست. اين فيلترها از دو قسمت لامپ و آداپتور تشكيل شده اند كه اگر اين دو قسمت، بسوزند بايد آنها را تعويض كرد. يعني تا زمانيكه لامپ يا آداپتور، مشكلي نداشته و يا نسوخته اند، احتياجي به تعويض آنها نيست.

اگر بخواهيد نحوه تعويض فيلتر فرابنفش را بدانيد بايد طبق دستور العمل زير عمل كنيد:

. ابتدا بايد دستگاه تصفيه را از برق بكشيد.

. بهتر است چند دقيقه صبر كنيد تا لامپ قديمي خنك شود.

. درپوش لاستيكي كه روي محفظه استيل قرار دارد را بيرون بياوريد و لامپ يو وي را خارج نماييد.

. دو سوكت برق را از دو سر لامپ قديمي بايد جدا كنيد.

. لامپ جديد را با احتياط برداريد تا به شيشه آن فشاري وارد نيايد. (بهتر است با دستكش تعويض را انجام دهيد تا لكه چربي بر روي لامپ ايجاد نشود)

. دو سوكت برق را به لامپ جديد وصل كنيد و لامپ را داخل محفظه استيل جايگذاري كنيد.

. درپوش لاستيكي رو سرجاي خود برگردانيد و آداپتور يو وي را به برق بزنيد.

راهنماي خريد فيلتر تصفيه آب خانگي

 با توجه به مجموعه مطالب گفته شده دو حالت ممكن است براي شما اتفاق بيفتد: در حالت اول ممكن است تصميم بگيريد تا فيلتر UV به دستگاه تصفيه آب خود، اضافه كنيد و در حالت دوم شايد فيلتر يو وي شما نياز به تعويض پيدا كرده باشد.

راهنماي خريد فيلتردستگاه تصفيه آب خانگي

در هر دو اين حالت ها بايد نسبت به خريد فيلتر فرابنفش اقدام نماييد. در اين قسمت قصد داريم شما را با بهترين برندها آشنا كرده و راهنماي خريد فيلتر تصفيه آب براي شما عزيزان باشيم. براي خريد بهترين برند فيلتر UV، مي توانيد بر روي برندهايي همچون آكواپرو، سي سي كا، سافت واتر، دالتون، بريتا و...حساب باز كنيد. اما يكي از بهترين و نام آشناترين برندها، برند فيليپس مي باشد. اين برند با ساخت يكي از باكيفيت ترين و مقاومت ترين فيلترهاي يو وي، توانسته است نياز مشتري را نسبت به اين نوع از فيلترها تمام وكمال پاسخ دهد.

اگر قصد خريد فيلتر فرابنفش UV براي دستگاه تصفيه آب خانگي خود را داريد، و مي خواهيد از قيمت فيلتر فرابنفش مطلع شويد، مي توانيد از طريق مراجعه به سايت فروشگاه تصفيه ماركت، از آخرين تغييرات قيمتي و همچنين نكات لازم براي خريد اين فيلتر آگاه شويد.

به طور كلي اگر مي خواهيد خريد فيلتر تصفيه آب داشته باشيد، مي توانيد بهترين برندها را از اين شركت خريداري نماييد. اصالت كالا و ضمانت جنس خريداري شده مي تواند نشاندهنده كيفيت كالاي ما و اطمينان كامل شما به ما باشد.

مزاياي فيلتر فرابنفش در دستگاه تصفيه آب

 سيستم فيلتر فرابنفش علاوه بر استفاده در دستگاههاي تصفيه آب خانگي در صنعت هم كاربرد زيادي دارد. با توجه به اينكه وظيفه اصلي اين فيلتر، حذف ميكروب و استريل كردن مي باشد مي توان از آنها در بخش‌هاي ديگر كه اين اتفاق مهم و حياتي است هم استفاده كرد مثلا در صنايع غذايي و بسته بندي، ضدعفوني كردن استخرها، در رنگ سازي و صنايع ساخت مواد آرايشي و شيميايي، بيمارستانها و داروسازي ها، ضدعفوني كردن فاضلاب ها و... اگر بخواهيم فوايد اين فيلتر و لامپ موجود در آن را بررسي كنيم به موارد زير خواهيم رسيد:

. با توجه به عملكرد خوب و مفيد اين فيلتر (حذف ميكروب) انرژي برق چنداني مصرف نميكند.

. بدون اينكه طعم و رنگ آب را تغيير دهد، آن را پاكسازي مي كند.

. روند تصفيه و استريل سازي با اين فيلترها، بسيار ساده و آسان بوده و وقت زيادي را نميگيرد.

. به دليل اينكه از هيچگونه ماده شيميايي در اين لامپ ها استفاده نمي شود، هيچ آسيبي به لوله هاي آب و يا بخش هاي ديگر دستگاه تصفيه، وارد نميكند.

. آلودگي زيست محيطي ايجاد نميكند.

. عمري طولاني داشته و نياز به تعويض در كوتاه مدت ندارد.

. به صورت اتوماتيك وار، عمليات ميكروب زدايي را انجام مي دهد.

با تمام فيلترها و دستگاههاي تصفيه آب، هماهنگي دارد.

در برخي از شركت ها به جاي استفاده از فيلتر يو وي، از فيلترهاي آنتي باكتريال استفاده مي شود كه آنها هم قدرت ميكروب كشي خوبي دارند.

در انتها و به عنوان جمع بندي مي توانيم مدعي شويم كه با وجود فيلتر فرابنفش در دستگاههاي تصفيه آب، جاي هيچگونه نگراني بابت باقيماندن هرگونه پاتوژن و عوامل بيماري زا نخواهد ماند.

نوشيدن آبي گوارا بدون هراس از وجود مواد شيميايي و ميكروبي و حتي املاح سختي كه در ظاهر بي خطرند اما به تدريج سبب بروز بيماري هايي همچون سنگ كليه خواهند شد، حق مسلم همه افراد جامعه است. با داشتن دستگاههاي تصفيه آب كارآمد و بهترين فيلترهاي تصفيه آب، مي توانيد اين شرايط را فراهم آوريد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۰:۵۲ توسط:pureabmarket موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :